آفتاب
نماینده قائمشهر:

مردم ایران همچنان کدخداهای پوشالی عالم را نفی می‌کنند

مردم ایران همچنان کدخداهای پوشالی عالم را نفی می‌کنند

نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک دهه فجر گفت که مردم ایران همچنان بر عهد خود که استقلال و خودباوری و نفی همه کدخداهای پوشالی عالم است استوارند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کمال علی‌پور در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس از موضع‌گیری‌های عزتمند رئیس مجلس و دفاع از حقوق هسته‌ای کشور و اعلام روشن پیام مجلس به دولت آمریکا نیز تشکر و قدردانی کرد.

این نماینده مجلس در ادامه گفت: از رئیس جمهور می‌پرسم در حالی که ایران عزیز در عرصه علم و فناوری جزو پیشتازان جهان است و علیرغم همه تحریم‌ها گام‌های بلندی در پژوهش‌های فضایی برداشته چرا پژوهشگاه فضایی کشور عملاً به سمت انحلال می‌رود؟ مبادا این اقدامات برای خوشایند غربی‌ها تفسیر شود.

او همچنین با اشاره به نامه اخیر مقام معظم رهبری گفت: رهبر معظم انقلاب در نامه تاریخی خود جوانان آمریکا و اروپا را از بند طاغوت مدرن به رهایی فرا خواندند و آنها را به مطالعه بدون واسطه اسلام دعوت کردند و با طرح پرسش‌های بنیادین چهره ایمانی و توحیدی ایران را به مردم جهان جلوه‌گر شدند.

او ادامه داد: گسترش دلبستگی به پیامبر اسلام (ص) است که غرب این‌گونه کینه‌توزانه به احت پیامبر جسارت می‌کند. انتظار می‌رفت دولت موضعی محکم و در خور دلدادگی مردم در این مسأله می‌گرفت که نه تنها این خواسته برآورده نشد بلکه در رزوهایی که جهان اسلام به حق به خروش آمده بودند و رئیس جمهور فرانسه نیز قاطعانه از اقدام نشریه شیطانی فرانسوی دفاع کرد شاهد حضور وزیر امور خارجه در فرانسه بودیم. این حضور که با اصول دیپلماتیک همخوانی نداشت با عمل بدتری آن هم پیاده‌روی وزیر امور خارجه آمریکا همراه شد.

علی‌پور تصریح کرد: امیدوارم که دریابند سیاست خارجی محل اجرای این نوع شوها و نمایش‌های خیابانی نیست. ایران کشور قدرتمندی است و نیازی به چند قدم راه رفتن با وزیر امور خارجه کشوری ندارد که تمام عزمش را معطوف به شکست‌ آرمان‌های این ملت کرده است؛ ملتی که شکوهش در پیاده‌روی میلیونی اربعین است.

نماینده مردم قائمشهر در بخش دیگری از نطق خود خطاب به رئیس جمهور، گفت: معلوم نیست آمارهای کاهش تورم و رکود که این روزها اعلام می‌شود بر چه اساسی است. مردم هنوز تورم و رکود بالا را در زندگی‌شان احساس می‌کنند. آیا بهتر نیست دولت چاره و تدبیری برای اقتصاد کشور بیندیشد؟

او همچنین اظهارات نایب رئیس مجلس آلمان در سفر به ایران را مداخله‌جویانه توصیف کرد و افزود: ما اقدامات قیم مآبانه را محکوم می‌کنیم. انتظار می‌رفت وزیر امور خارجه در مقابل این مقام دسته چندمی آلمان موضع قاطعانه‌تری بگیرد.

علی‌پور در پایان خواستار رسیدگی وزیر بهداشت به زیرساخت‌های بهداشتی حوزه انتخابه خود، رسیدگی به وضعیت بازنشستگان صنعت فولاد، راه‌های منطقه قائمشهر، تسریع در عملیات کارخانجات ذغال شویی و استفاده از ظرفیت گردشگری منطقه شد.

انتهای پیام

کد N696218

وبگردی