آفتاب

تعیین شعبه برای رسیدگی به پرونده «سعید مرتضوی»

تعیین شعبه برای رسیدگی به پرونده «سعید مرتضوی»

سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران گفت که آن بخش از پرونده سعید مرتضوی که مربوط به تحقیق و تفحص مجلس از سازمان تامین اجتماعی بود و اخیرا به دادگاه ارسال شد، به شعبه 79 دادگاه کیفری استان برای رسیدگی ارجاع شد.

محسن افتخاری در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این مطلب، افزود: آن بخش از پرونده قضات کهریزک که مربوط به محکومیت جزای نقدی مرتضوی می‌شد و دیوان عالی از آن ایراد گرفته بود نیز به شعبه هم‌عرض ( شعبه 79 دادگاه کیفری استان تهران) ارسال شد.

وی یادآور شد: بنابراین این دو پرونده به ریاست قاضی کشکولی رسیدگی خواهد شد.

سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران درباره تعیین وقت رسیدگی برای این پرونده گفت: زمان دقیق آن مشخص نیست و بستگی به نظر هیات قضایی شعبه مذکور دارد.

بر اساس این گزارش، سعید مرتضوی در پرونده کهریزک علاوه بر اتهام «مشارکت در بازداشت غیرقانونی»، اتهام دیگری مبنی بر «معاونت در تنظیم گزارش خلاف واقع از طریق امر یا ترغیب ماموران مربوطه به تنظیم گزارش خطاب به خود» داشت که شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران در همین رابطه سعید مرتضوی را به پرداخت 200 هزار تومان جزای نقدی محکوم کرد.

شعبه 38 دیوان عالی کشور به این قسمت از پرونده ایراد گرفت و به همین دلیل پرونده را برای رسیدگی ماهوی در شعبه هم‌عرض، به دادگاه کیفری استان تهران ارسال کرده است.

همچنین دادستان عمومی و انقلاب تهران 24 دی ماه بیان کرد که بخشی از پرونده گزارش تحقیق و تفحص مجلس در خصوص سازمان تامین اجتماعی با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شده است.

انتهای پیام

کد N696192

وبگردی