آفتاب

بارزانی آزادسازی کوبانی را به کردها تبریک گفت

بارزانی آزادسازی کوبانی را به کردها تبریک گفت

رئیس اقلیم کردستان عراق خرسندی بسیار خود را نسبت به بیرون راندن تروریست‌های داعش از شهر کوبانی در شمال سوریه اظهار کرد.

رئیس اقلیم کردستان عراق خرسندی بسیار خود را نسبت به بیرون راندن تروریست‌های داعش از شهر کوبانی در شمال سوریه اظهار کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در بیانیه‌ای مطبوعاتی عنوان داشت: خبر آزادسازی کوبانی مقاوم به ما رسید. بی‌شک این خبر شادی و سرور را به قلب کردها وارد کرد. من به مردم کردستان به خاطر این پیروزی که این پیروزی انسانیت بر تروریسم است،‌ تبریک می‌گویم.

وی از ائتلاف نیز به دلیل حمایت هوایی از نیروهای کرد در مقابله با داعش و همچنین از دولت ترکیه که فضا را در مقابل پیشمرگ‌ها برای ورود به کوبانی باز گذاشت، قدردانی کرد.

بارزانی گفت: خارج شدن کنترل یک یا دو روستا یا یک منطقه یا شهر از دست نیروها شکست نیست بلکه شکست، عدم پایداری و مقاومت در مقابل دشمن است. فداکاری به خاطر وطن افتخاری بزرگ است و مردم ما در مقابل جهانیان با پایداری و جانفشانیشان، شجاعت خود را ثابت کردند و جانفشانی‌های نیروهای کرد در درگیری‌ها در اطراف موصل و مقابله با تروریسم نماد اتحاد و وحدت مردم کرد است.

از سوی دیگر، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مخالفت خود را با اعلان پایان درگیری‌ها در کوبانی در شمال سوریه اعلام کرد.

اسیتو وارن، سخنگوی پنتاگون عنوان داشت: من آماده نیستم بگویم که پیروزی در این درگیری حاصل شده است. این درگیری ادامه دارد اما از حالا به بعد من معتقدم که نیروهای دوست دارای قدرت بازدارندگی هستند.

این اظهارات سخنگوی پنتاگون چند ساعت پس از آن مطرح شد که دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که نیروهای کرد این شهر را که در نزدیک مرزهای ترکیه قرار دارد، از دست داعشی‌ها بازپس گرفتند.

انتهای پیام

کد N696053

وبگردی