آفتاب

کره‌جنوبی دادن امتیاز به کره‌شمالی را پیش از مذاکرات نپذیرفت

کره‌جنوبی دادن امتیاز به کره‌شمالی را پیش از مذاکرات نپذیرفت

کره‌جنوبی با رد درخواست پیونگ‌یانگ برای لغو تحریم‌ها در ازای مذاکرات، اعلام کرد که قصد ندارد که با "چرب‌زبانی" کره‌شمالی را به پای میز مذاکره بکشاند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سئول پیشنهاد داده است که مذاکرات سطح بالایی در طیف گسترده‌ای از موضوعات خصوصا از سرگیری دیدار خانواده‌های جداافتاده برگزار شود تا آنها بتوانند ماه آتی دیدار داشته باشند.

در واکنش به آن، کره‌شمالی از سئول خواست که اول تحریم‌هایی که در سال 2010 به دنبال حمله به کشتی جنگی کره‌جنوبی اعمال شد، لغو کنند تا دو طرف بتوانند مذاکره کنند.

لیم بیونگ چئول، سخنگوی وزارت اتحاد سئول گفت: ما معتقدیم که بیان چنین درخواست‌هایی پیش از مذاکرات اصلا سازنده نیست و به پیشرفت مذاکرات بین دو کره برای ارتقای روابط لطمه می‌زند. دولت ما قصد انجام اقدامات تحریک‌کننده را ندارد و نمی‌خواهد که با "چرب‌زبانی" کره‌شمالی را به پای میز مذاکره بکشاند. در حالی که زمان به سال قمری کره نزدیک می‌شود، فرصت برای برگزاری دیدار خانواده‌های جدا افتاده جنگ کره در حال از دست رفتن است.

دور آخر مذاکرات عالی‌رتبه رسمی در فوریه سال گذشته برگزار شد و موجب شد که کره‌شمالی در همان ماه میزبان مراسم دیدار خانواده‌ها باشد که طی سال‌های اخیر بی‌نظیر بود.

کره‌جنوبی در سال 2010 پس از غرق شدن یکی از کشتی‌های جنگی‌اش که هدف حمله کره‌شمالی قرار گرفته بود، تحریم‌هایی را علیه این کشور اعمال کرد. طبق آن، تمام روابط تجاری و سرمایه‌گذاری با پیونگ‌یانگ بجز همکاری‌ها در منطقه صنعتی کائسونگ به حالت تعلیق درآمد.

انتهای پیام

کد N695978

وبگردی