آفتاب
با رای نمایندگان مجلس؛

واحدهای تولیدی مستقر در مناطق ویژه اقتصادی از مشوق‌های مالیاتی برخوردار می‌شوند

واحدهای تولیدی مستقر در مناطق ویژه اقتصادی از مشوق‌های مالیاتی برخوردار می‌شوند

مجلس شورای اسلامی نحوه‌ محاسبه مالیات با نرخ صفر و مشوق‌های مالیاتی برای واحدهای تولیدی و معدنی مستقر در کلیه مناطق ویژه اقتصادی به استثنای مناطقی در شعاع 120 کیلومتری مرکز استان تهران هستند را تعیین کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نمایندگان مجلس شورای اسلامی درادامه رسیدگی به مواد ارجاعی لایحه رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقاء نظام مالی کشور در بندی از ماده 17 این لایحه مصوب کرد: نرخ صفر مالیاتی و مشوق‌های موضوع این ماده شامل درآمد واحدهای تولیدی و معدنی مستقر در شعاع 120 کیلومتری مرکز استان تهران، و 50 کیلومتری مرکز استان اصفهان و 30 کیلومتری مراکز سایر استان‌ها و شهرهای دارای بیش از 300 هزار نفر جمعیت بر اساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن نمی‌شود.

همچنین واحد‌های تولیدی فناوی اطلاعات با تایید وزارتخانه‌ ذیربط و معاونت عملی و فناوری رئیس‌جمهور در هر حال از امتیاز این ماده برخوردار می‌باشند و نیز مالیات‌ واحدهای تولیدی و معدنی مستقردر کلیه مناطق ویژه اقتصادی و شهرک‌های صنعتی به استثنای مناطق ویژه اقتصادی و شهرک‌های مستقر در شعاع 120 کیلومتری مرکز استان تهران با نرخ صفر محاسبه می‌شود. موشوق‌های مالیاتی موضوع این ماده برخوردار می‌شوند.

در خصوص مناطق ویژه اقتصادی و شهرک‌های صنعتی یا واحدهای تولیدی که در محدوده‌ دو یا چند استان یا شهر قرار می‌گیرند ملاک تعیین محدوده به موجب آیین نامه‌ای است که حداکثر سه ماه پس از تصویب این قانون با پیبشنهاد مشترک وزارت‌خانه‌های صنعتی و معدن و تجارت و امور اقتصادی و دارایی و سازمان مدیریت و برنامه کشور و سازمان حفاظت از محیط زیست تهیه و به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

این مصوبه مجلس نیز از مجموع 229 نماینده حاضربا 126 رای موافق، 45 رای مخالف و 14 رای ممتنع مورد موافقت قرار گرفت.

انتهای پیام

کد N695941

وبگردی