آفتاب

ادامه ناآرامی‌ها در مصر و کشته شدن 3 اخوانی دیگر

ادامه ناآرامی‌ها در مصر و کشته شدن 3 اخوانی دیگر

با ادامه درگیری‌ها میان پلیس مصر و حامیان اخوان المسلمین، منابع امنیتی مصری اعلام کردند که در درگیری‌های 24 ساعت گذشته در قاهره سه تن کشته و 10 تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه الجزیره، در جریان درگیری‌های یکشنبه و دوشنبه میدان المطریه واقع در شمال قاهره که به مناسبت سالگرد انقلاب 25 ژانویه انجام شد، 12 تن کشته شدند.

در اسکندریه نیز گروهی تحت عنوان "جنبش مجازات انقلابی در اسکندریه" مسئولیت انفجار پنج بمب کار گذاشته شده در مراکز پلیس و هتل وابسته به نیروهای مسلح و همچنین کاخ صفا وابسته به نهاد ریاست جمهوری را که دیشب رخ داد، برعهده گرفت.

با ادامه درگیری ها در مصر تعداد زیادی از تظاهرکنندگان جسد کشته شدگان را تشییع کردند که مراسم تشییع نیز به خشونت کشیده شد. معتراضان مصری که از طرفدارن اخوان المسلمین هستند دولت کنونی این کشور را بر آمده از کودتای نظامیان می‌دانند و خواهان سرنگونی آن هستند.

دیده بان حقوق بشر مصر اعلام کرده است که در جریان تظاهرات سالگرد انقلاب ژانویه در مصر تاکنون 25 تن کشته و حدود 200 تن زخمی شده‌اند که حال برخی از آنها وخیم است.

این نهاد حقوق بشری مصر اجرای تحقیقات در خصوص استفاده از خشونت علیه تظاهرکنندگان را خواستار شده و تاکید کرد که کشته شدن معترضان توسط نیروهای پلیس اثبات شده است.

در همین حال محمد ابراهیم، وزیر کشور مصر ضمن متهم کردن اخوان المسلمین به قتل تظاهرکنندگان اعلام کرد: اعضای این گروه به تجمع کنندگان مصری در میدان المطریه شلیک کردند تا جو را آشفته کنند.

محمد ابراهیم شلیک گلوله از سوی نیروهای پلیس به تظاهرکنندگان را تکذیب کرد و افزود: نیروهای امنیتی حدود 516 تن از اعضای گروه اخوان المسلمین را که این تجمعات را ترتیب داده بودند، بازداشت کردند.

انتهای پیام

کد N695874

وبگردی