آفتاب

فیدل کاسترو: به آمریکایی‌ها اعتماد ندارم و با آنها صحبت نکرده‌ام

فیدل کاسترو: به آمریکایی‌ها اعتماد ندارم و با آنها صحبت نکرده‌ام

فیدل کاسترو در نامه‌ای اعلام کرد: من نه به آمریکایی‌ها اعتماد دارم و نه با آنها صحبت کرده‌ام.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، تلویزیون دولتی کوبا نامه‌ای را به نقل از فیدل کاسترو، رهبر سابق 88 ساله این کشور منتشر کرد.

در این نامه که یک هفته پس از مذاکرات تاریخی کوبا و آمریکا برای عادی سازی روابط نوشته شده، آمده است: من به آمریکایی‌ها اعتماد ندارم و با آنها نیز گفت‌وگو نکردم با این حال حل صلح آمیز درگیری‌ها را رد نمی‌کنم.

باراک اوباما،‌ رئیس جمهوری آمریکا و فیدل کاسترو همتای کوبایی وی در هفدهم دسامبر 2014 اعلام کردند که این دو رقیب جنگ سرد برای عادی سازی روابط که از 1961 تیره شده بود، تلاش خواهند کرد.

در ادامه نامه فیدل کاسترو آمده است: رئیس جمهوری کوبا گام‌هایی را در راستای اختیاراتش برداشته است و این اختیارات از سوی مجلس ملی و حزب کمونیست کوبا به وی اعطا شده است. ما همواره از همکاری و دوستی با تمام مردم جهان و خصوصا دشمنان سیاسی مان حمایت می‌کنیم.

بسیاری از تحلیل‌گران مستقل انتظار داشتند که رائول کاسترو، رئیس جمهوری کوبا بدون تایید برادرش اقدامی انجام ندهد. سکوت فیدل کاسترو این گمانه زنی را مطرح کرد که احتمالا وی با از سرگیری روابط دیپلماتیک میان هاوانا و واشنگتن مخالف است.

در نامه جدید فیدل کاسترو در خصوص سلامت جسمانی وی صحبتی به میان نیامده است. اخیرا شایعاتی مبنی بر مرگ وی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. وی در سال 2006 به دلیل بیماری جدی از قدرت کناره گیری کرد و آن را به برادرش واگذار کرد.

انتهای پیام

کد N695779

وبگردی