آفتاب
وزیر راه و شهرسازی:

معادل افزایش ظرفیت حمل بار باید شبکه پس کرانه در هرمزگان ایجاد شود

معادل افزایش ظرفیت حمل بار باید شبکه پس کرانه در هرمزگان ایجاد شود

بندرعباس - وزیر راه و شهرسازی گفت: اگر ظرفیت بندرعباس در کوتاه مدت به ۱۵۰ میلیون تن بار برسد، معادل آن باید شبکه پس کرانه داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس آخوندی دوشنبه شب در دهمین نشست شورای اداری استان هرمزگان، عنوان کرد: در زمینه بنادر هرمزگان، علاوه بر بندر شهید رجایی نیازمندیم بنادر دیگری در ساحل جنوب ایران ایجاد شود، چون تمرکز جمعیتی در بندرعباس می تواند مشکلاتی ایجاد کند و باید نقاط متعدد توسعه در ساحل داشته باشیم.

وی ادامه داد: رئیس جمهور دستور توسعه بندرجاسک را صادر کرده و بندرلنگه هم قابل توسعه است و توسعه بنادر دیگری در این استان می تواند مورد بررسی قرار گیرد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: ما کریدور توسعه ای را طراحی کرده ایم که از منطقه چابهار و شرقی ترین نقطه ساحل جنوبی ایران تا غربی ترین منطقه این ساحل در خرمشهر امتداد دارد و این محور در حال توسعه است و باید این محور ساحلی را توسط بزرگراه ها به هم متصل کنیم.

آخوندی تصریح کرد: در این خصوص اقدامات خوبی در هرمزگان انجام شده و ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه بین عسلویه تا بندرلنگه احداث شده است که می تواند وضعیت این منطقه و استان را تغییر دهد.

وی خاطرنشان کرد: اگر ظرفیت بندرعباس در کوتاه مدت به ۱۵۰ میلیون تن بار برسد، معادل آن باید شبکه پس کرانه داشته باشیم و نیاز به بازنگری کلی در شبکه حمل و نقل و سیستم پایانه های استان وجود دارد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: باید بخش عمده ای از این اضافه بار را به سمت حمل و نقل ریلی ببریم که اقدامات مهمی در این خصوص در استان هرمزگان در حال اجراست.

کد N695667

وبگردی