آفتاب
خانمحمدی:

کاهش قیمت نفت بهترین فرصت برای خروج از اقتصاد نفتی است

کاهش قیمت نفت بهترین فرصت برای خروج از اقتصاد نفتی است

قزوین- نائب رئیس دوم کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: کاهش قیمت نفت بهترین فرصت برای خروج از اقتصاد نفتی با اتکاء به شرکت های دانش بنیان و نخبگان کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حانمحمدی دوشنبه شب در جلسه با نخبگان قزوین که در استانداری برگزار شد اظهارداشت: میزان فروش شرکت اپل حدود ۹۵ درصد و سامسونگ ۷۰ درصد درآمدهای نفتی کشورمان است و امروز با کاهش قیمت نفت شرایطی ایجاد شده تا بتوانیم شرکت های قدرتمندی ایجادکنیم تا بتوانند جایگزین درآمدهای نفتی شود.

نمایده مردم ابهر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قادریم با اتکاء به شرکت های دانش بنیان و نخبگان واقعی بسیاری از فرصتها را شکوفا کرده و به اقتصاد کشور کمک کنیم اما نباید اجازه دهیم هر کس خود را نخبه معرفی کند و یا هر ایده ای را نخبگی تلقی کنیم بلکه لازم است با شناسایی نخبگان از این توانمندی به خوبی برخوردار شویم.

عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی تصریح کرد: باید کاری کنیم تا استفاده از نانو و یا ایده نخبگان در سفره مردم دیده شود و کارها نمود عینی و اجرایی داشته باشد لذا اگر بتوانیم نخبگان را شناسایی و مطابق توانایی و تخصص آنها در برنامه ها استفاده کنیم می توان به نتایج ارزشمندی دست یافت.

صنایع غیر اقتصادی محکوم به شکست است

این نماینده مجلس یادآورشد: باید از نخبگانی استفاده کنیم که عملیاتی باشند و برای آموزش هم اعلام آمادگی کنند تا بتوانیم در حوزه اشتغال، صنعت، کشاورزی و سایر بخش ها کارهای نوینی را اجرا کنیم.

خانمحمدی یادآور شد: لازم است ظرفیت نرم افزاری استان را شناسایی کنید و با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و شرکت شهرک های صنعتی کاری کنیم تا طرح هایی که توجیه اقتصادی دارند برای اجرا انتخاب شوند در غیر این صورت محکوم به شکست خواهند بود.

نائب رئیس دوم کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: باید مسیر ایده تا عمل و تجاری سازی را بسرعت طی کنیم و با برنامه ریزی منطقی در مسیر قطع وابستگی به نفت و اتکاء به سایر ظرفیت های ارزشمند کشور حرکت کنیم.

وی گفت: کاهش قیمت نفت بهتارین فرصت است تا از اقتصاد نفتی خارج شده و به سرمایه های دیگر خود اتکاء و فکر کنیم که در این راستا نخبگان و شرکت های دانش بنیان می توانند نقش موثری ایفا کنند.

کد N695666

وبگردی