آفتاب
مرندی:

رونق تولید و اقتصاد روستاها مورد تاکید دولت است

رونق تولید و اقتصاد روستاها مورد تاکید دولت است

جلفا - مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی گفت: عزم جدی و تاکید دولت تدبیر و امید بر رونق تولید و فعالیت های اقتصادی در روستاهاست.

به گزارش خبرنگار مهر، ایرج مرندی در همایش بررسی توسعه پایدار روستاها در شهرستان جلفا با بیان اینکه روستاها پایگاه های مهم تولید کشور هستند، اظهار داشت: عزم جدی و تاکید دولت تدبیر و امید بر رونق تولید و فعالیت های اقتصادی در روستاهاست چرا که مهاجرت از روستا به شهرها افزایش یافته و این به ضرر اقتصاد ملی است.

وی در ادامه تصریح کرد: جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها با فراهم ساختن رفاه و زیرساخت های لازم برای توسعه سرمایه گذاری در حوزه های مختلف تولیدی طرح ویژه دولت برای بهره برداری از ظرفیت های موجود در روستاهاست که در این بین روستاهای مناطق مرزی چون جلفا که ۳۱.۵۶ درصد جمعیت آن را روستاها تشکیل می دهند، ویترین نظام جمهوری اسلامی ایران و مستعد رونق فعالیت های اقتصادی و سرمایه گذاری هستند.

فرماندار شهرستان جلفا نیز در این همایش گفت: لازمه نجات اقتصاد ملی از وابستگی به نفت همدلی مردم و مسؤلان برای تحقق اقتصاد مقاومتی است و یکی از مهمترین شاخص ها و نیازهای تحقق سیاست های کلی اقتصادی مقاومتی توسعه اقتصادی روستاهاست.

زاهد محمودی با بیان اینکه دولت یازدهم برای جداکردن درآمدهای ناشی از فروش نفت از بودجه کشور برنامه ریزی کرده است، اظهار داشت:موضوع توسعه پایدار روستایی یکی از تاکیدات دولت تدبیر و امید است.

وی ضمن گرامیداشت فرارسیدن ایام اله دهه فجر و با اشاره به نقش بی بدیل امام خمینی(ره) در شکل گیری انقلاب جمهوری اسلامی، تصریح کرد: امروز در سایه خون پاک شهیدان و به ثمر رسیدن انقلاب بزرگ و بی نظیر ملت شهید پرور ایران، شاهد الگوگیری کشورهای مختلف جهان از ارزش های انقلاب هستیم.

فرماندار جلفا با اشاره به شکل گیری تمدن شهری از تمدن روستایی گفت: دولت توجه ویژه ای به عمران و آبادانی روستاها و تحقق جایگاه واقعی شوراهای شهر و روستا در راستای رونق وضعیت اقتصادی روستاها در سراسر کشور و بخصوص در مناطق مرزی دارد و در این بین مردم و اعضای شوراهای اسلامی نقش مهمی در اجرای این اهداف دارند.

محمودی نیاز اعتبار عمرانی پروژه های نیمه تمام شهرستان جلفا را ۸۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و از افتتاح و بهره برداری از طرح های مختلف عمرانی در دهه فجر سالجاری در شهرستان جلفا خبر داد.

گفتنی است در این همایش از یکی از سرمایه گذاران فعال شهرستان به جهت کمک ۵۰۰ میلیون ریالی جهت احداث راه دسترسی به روستاهای محروم تجلیل شد.

کد N695338

وبگردی