آفتاب

آمانو بر لزوم رسیدن به نتیجه در مذاکرات هسته‌ای ایران تاکید کرد

آمانو بر لزوم رسیدن به نتیجه در مذاکرات هسته‌ای ایران تاکید کرد

دبیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت:‌ آژانس همواره بر لزوم دستیابی به یک راه‌حل در روند مذاکرات هسته‌ای ایران و به نتیجه رسیدن آن تاکید کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یوکیو آمانو، دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بخشی از سخنرانی خود در مورد چشم‌انداز مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای گروه 1+5 و احتمال دستیابی دو طرف به یک توافق جامع هسته‌ای اظهار کرد: آژانس همواره بر لزوم دستیابی به یک راه‌حل بر روند مذاکرات هسته‌ای ایران و به نتیجه رسیدن آن تاکید کرده است.

او گفت: آژانس هم اکنون با دو طرف مذاکرات همکاری‌های سازنده‌ای در حوزه‌های لازم انجام می‌دهد. اما به طور مستقیم دخالتی در روند مذاکرات انجام نخواهد داد.

دبیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بخش دیگری از سخنانش در مورد خطر دستیابی تروریست‌ها به مواد تسلیحات هسته‌ای هشدار داد و افزود: این یک مساله مهم جهانی است که جامعه بین‌المللی با آن مواجه است. در این مساله همکاری‌های بین‌المللی بسیار اهمیت دارد چرا که تروریست‌ها همواره کشورهای ضعیف را مورد حمله قرار می‌دهند.

آمانو ادامه داد: کشورهایی که خطر حمله تروریست‌ها به تاسیسات و زرادخانه های هسته‌ای خود را جدی نمی‌گیرند خطرناک‌ترین کشورها هستند.

جولای گذشته محمد علی الحکیم، نماینده عراق در سازمان ملل در نامه‌ای که به آمانو نوشت مدعی شده بود که حدود 40 کیلوگرم اورانیوم خام پیش از حضور تروریست‌های داعش در عراق و در اختیار گرفتن موصل در دانشگاه موصل نگهداری می‌شده است و امکان دارد که این مواد به دست داعش افتاده باشد.

انتهای پیام
کد N695319

وبگردی