آفتاب

نماینده رباط‌کریم: ایران دیگر در مجامع بین‌المللی به چشم یک کشور کم اثر دیده نمی‌شود

نماینده رباط‌کریم: ایران دیگر در مجامع بین‌المللی به چشم یک کشور کم اثر دیده نمی‌شود

نماینده مردم رباط‌ کریم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دیگر ایران و دولت جمهوری اسلامی به همت مسئولان در مجامع بین‌المللی به عنوان یک کشور کم‌اهمیت و بی‌اثر در معادلات جهانی دیده نمی‌شود.

ابراهیم نکو در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اشاره به عملکرد دولت یازدهم، گفت: اگر بخواهیم مقایسه‌ای با گذشته انجام دهیم مخالفت‌ها و هجمه‌ها به دولت بیش از دولت‌های قبل بوده است و شاهد صبوری از سوی دولت در این بخش بوده‌ایم و برخی اشکالات که در دولت‌های قبلی به شکل بیشتری نمود داشت و همه از کنار آن می‌گذشتند در این دولت از سوی منتقدان بزرگنمایی می‌شود.

نماینده مردم رباط‌ کریم در مجلس شورای اسلامی افزود: تحریم‌ها، کاهش و قیمت جهانی نفت و فشارها در دولت اخیر به شدت نمود می‌کند اما در مقابل شاهد آرامش قابل توجهی در کشور هستیم و در این حوزه کار دولت قابل ستایش است. البته مشکلات مردم مرتفع و شاید حتی کاسته نشده است اما با توجه به اینکه اولویت دولت ایجاد آرامش در فضای اقتصادی و ثبات در اقتصاد کلان کشور بوده و سپس توجه به معیشت در همین فرصت کوتاه و استقرار دولت شاهد کاهش تورم و نوسانات قیمتی در حوزه ارز و کالا بودیم.

وی با بیان اینکه عملکرد دولت باعث همدلی در کشور شده، تصریح کرد: مردم در حوزه‌های مختلف همراه و همگام با دولت هستند و دولت باید از این ظرفیت استفاده و قدر آن را بداند و در مقایسه با قبل که با اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها روز به روز بر مشکلات مردم افزوده می‌شد و انتظار می‌رفت فاز دوم آن نیز مشکلات را بیشتر و سنگین‌تر کند این مشکلات به طور محسوس وجود ندارد و می‌توان گفت در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها دولت یازدهم توانسته است مشکلات را تعدیل و فضا را آرام کند.

نماینده مردم رباط‌ کریم در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: در حوزه سیاست خارجی دولت به خوبی عمل کرده است و بر اساس اصول نظام و خط قرمزهای کشور و خواست مردم حرکت کرده ولی ممکن است به دلیل ظرافت‌های دیپلماسی و تنوع در تاکتیک‌های مذاکره برخی به دلیل عدم شناخت درست از آنها و درک مطلوب این سیاست‌ها زبان به انتقاد باز کنند اما شخص رییس‌جمهور و دولت ایشان توانسته جایگاه ایران را در سطح جهانی ارتقا دهد و رییس‌جمهور نیز در سطح جهان به عنوان یک شخصیت توانمند و شناخته شده جایگاه نظام را تثبیت کرد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: حضور ایران بر سر میز مذاکرات با پنج کشور بزرگ و تاثیرگذار دنیا و نماینده بخش اعظمی از اروپا نشان دهنده قدرت ایران و هم‌طرازی و حتی بالاتر بودن طرف ایرانی در مذاکرات هسته‌ای و مذاکرات مختلف است و ایران یک تنه به نوعی در مقابل همه قدرت‌های جهانی سر میز مذاکره ایستاده است و از موضع قدرت با آنها صحبت می‌کند.

نماینده مردم رباط‌کریم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هر جا نماینده‌ای از دولت ایران و رییس‌جمهور یا وزیر خارجه حضور پیدا می‌کند شاهد استقبال و نگاه ویژه به آن مجمع و اجلاس بین‌المللی هستیم و اجلاس داووس نیز سندی بر این موضوع بود که جایگاه ایران در دنیا تغییر کرده و به یک قدرت منطقه‌ای و تاثیرگذار در دنیا ارتقا یابد.

نکو در پایان خاطرنشان کرد: پیشنهاد ایران برای حرکت به سمت جهان عاری از خشونت و افراط‌گرایی به عنوان یک پیشنهاد مبنایی در دنیا مورد پذیرش قرار گرفته و همه کشورهای آزاده و صاحب نظران و دانشمندان آزاداندیش در کشورهای مختلف این را می‌پذیرند و اگر کشوری زیر این پیمان و شعار حرکت نکند بی‌شک حامی تروریسم و افراطی‌گری است و ابتکار عمل ایران در این باره نیز ستودنی است اما نباید از همه این موفقیت‌ها از مردم و خواست آنها غافل شد و لحظه‌ای به خاطر دستاوردها آنها را فراموش کرد.

انتهای پیام

کد N695261

وبگردی