آفتاب

پیشنهاد جدید روزنامه گاردین به مذاکره‌کنندگان غربی

پیشنهاد جدید روزنامه گاردین به مذاکره‌کنندگان غربی

روزنامه گاردین نوشت: همکاری غرب با ایران در تولید سوخت هسته‌ای در خاک ایران ، در جهت منافع دو طرف خواهد بود و غرب نیز از صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران اطمینان حاصل خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ‌روزنامه گاردین در مورد مذاکرات هسته‌ای ایران و غرب نوشت: برای پیشبرد مذاکرات و به نتیجه رسیدن آن این کافی نیست که از کنگره بخواهیم تا از صدور تحریم های جدید اقتصادی علیه ایران منصرف شود تا به این صورت فرصت بیشتری به مذاکرات هسته‌ای با ایران داده شود. آمریکا و متحدانش باید پیشنهادی به ایران مبنی بر یک برنامه مشترک همکاری برای ساخت سوخت هسته‌ای به ایران ارائه دهند. این امر باعث افزایش اعتماد میان دو طرف و جلوگیری از تولید سوخت ایران برای راکتورهای هسته‌ای خود خواهد شد.

نکته ای که آمریکا و غرب باید به آن توجه کنند آن است که با ایجاد همکاری های گسترده میان کشورهای مختلف برای تولید انرژی و در واقع نیاز کشورها به یکدیگر در این بخش از این موضوع که کشوری بتواند به صورت مستقل انرژی تولید کند، جلوگیری خواهد شد.

در ادامه این گزارش آمده است:‌ اجماع و همکاری کشورهای غربی در تولید سوخت هسته‌ای با ایران،‌ به جای صدور تحریم ها و ممنوعیت های جدید علیه ایران در جهت منافع ایران و غرب خواهد بود به طوری که ایران سوخت هسته‌ای را با همکاری کشورهای غربی در خاک خود تولید می‌کند و غرب نیز می تواند به طور مستقیم بر برنامه هسته‌ای ایران نظارت کند.

انتهای پیام

کد N695012

وبگردی