آفتاب
بهشتی پور:

پشت میز یا در حال قدم زدن در اصل مذاکره تفاوتی ایجاد نمی‌کند

پشت میز یا در حال قدم زدن در اصل مذاکره تفاوتی ایجاد نمی‌کند

یک کارشناس مسائل سیاسی اثبات حقانیت جمهوری اسلامی را هدف اصلی مذاکره با امریکا برشمرد گفت: پشت میز یا در حال قدم زدن در اصل مذاکره تفاوتی ایجاد نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حبیب آقاجری نماینده مردم ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس در مصاحبه با رادیو گفتگو با بیان اینکه مردم آزاده جهان، جمهوری اسلامی ایران را به عنوان کشوری استکبارستیز می شناسند، اظهار کرد: مقام معظم رهبری اجازه دادند که مسئولین سیاست خارجی در رابطه با پرونده هسته ای مذاکراتی را در چارچوب مشخص شده انجام دهند؛ لذا آن ها باید بر اساس همین چارچوب ها مذاکرات را هدایت کنند؛ نه اینکه چنین اقداماتی انجام دهند که از نظر ما محکوم است.

وی افزود: از نظر مجلس ارتباط وزیر امور خارجه ایران با وزیر امور خارجه ایالات متحده اشتباه بزرگی است؛ در زمانی که یکی از نشریات فرانسوی به ساحت حضرت محمد (ص) توهین کرده، وزیر امور خارجه ایران دیداری را با وزیر امور خارجه فرانسه دارد درحالیکه وزیر امور خارجه فرانسه از این اقدام حمایت کرده بود.

آقاجری افزود: آمریکا شیطان بزرگ و به عنوان یک دشمن برای ما محسوب می شود و نباید اقداماتی صورت گیرد که به اقتدار جمهوری اسلامی خدشه ای وارد شود.

پشت میز یا در حال قدم زدن در اصل مذاکره تفاوتی ایجاد نمی کند

در ادامه این برنامه حسن بهشتی پور اظهار داشت: در دنیای دیپلماسی امروز ابزار های متفاوتی برای مذاکرات وجود دارد و اگر مذاکرات در پشت میز مذاکره و یا در حال قدم زدن باشد تفاوتی در اصل موضوع نمی کند بلکه محتوای مذاکرات حائز اهمیت است.

وی افزود: معتقدم قدم زدن دو وزیر امور خارجه و انجام گفت وگو هایی بین آن ها برای اینکه بتوانند فضای سنگین مذاکرات را بشکنند خلاف عرف دیپلماتیک نیست و در واقع صدمه را به مجموعه اقتدار جمهوری اسلامی ایران وارد نمی کند.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: این اقدام یک تاکتیک محسوب می شود و از نظر رسانه ای دو وزیر امور خارجه در حال قدم زدن به مذاکره پرداختند و به مخاطبان پیامی را مبنی بر تلاش ایران برای به نتیجه رساندن مذاکرات نشان می دهد.

وی اثبات حقانیت جمهوری اسلامی را هدف اصلی مذاکره با امریکا برشمرد و ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند که اگر در مذاکرات به نتیجه نرسیدیم همه دنیا متوجه می شوند که ایران تمام تلاش خود را برای به نتیجه رساندن مذاکرات انجام داد و غربی ها مسئول به شکست رساندن مذاکرات بودند.

بهشتی پور تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که تیم مذاکره کننده در یک جبهه در حال جنگ قرار دارند و در یک نبرد دیپلماتیک تمام تلاش خود را برای به نتیجه رساندن مذاکرات انجام می دهند.

 

کد N694986

وبگردی