آفتاب
مسئول کمیته همیاری و تشکل‌های مردمی ستاد دهه فجر:

از احداث 2400 مسکن مددجویی تا ایجاد صندوق قرض الحسنه روستایی در دهه فجر

از احداث 2400 مسکن مددجویی تا ایجاد صندوق قرض الحسنه روستایی در دهه فجر

مسئول کمیته همیاری و تشکل‌های مردمی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی، برنامه‌های این کمیته برای دهه فجر را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منصور قمشه در نشست خبری با محکوم کردن اهانت روزنامه فرانسوی نسبت به ساحت پیامبر اکرم (ص) و با اشاره به برنامه‌های این کمیته در ایام‌الله دهه فجر، اظهار کرد: خط مشی و اصول حاکم در کمیته‌ همیاری و تشکل‌های مردمی امسال بر محور پیشرفت، ‌عدالت، توانمندسازی خانواده‌های محروم در سایه اقتصاد مقاومتی و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی است.

وی در اشاره به برنامه‌های زیربنایی کمیته همیاری و تشکل‌های مردمی گفت: از جمله برنامه‌های ما حمایت گسترده از نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیر ویژه سالمندان،‌ زنان و کودکان است. ارتقای سطح تحصیلی و فرهنگی ایتام و زنان،‌ طرح اشتغالزایی و کارآفرینی زنان سرپرست خانوار و ارائه بسته‌های حمایتی رایگان در موضوعات فرهنگی از جمله برنامه‌های این کمیته است.

قمشه در ادامه با اشاره به برخی از برنامه‌های مهم دستگاه‌های مهم عضو این کمیته در ایام‌ الله دهه فجر، اعلام کرد: تکمیل و افتتاح بیش از 3000 پروژه در بخش‌های روستایی کشور،‌ برگزاری نشست‌های دانشجویی و گفتمان دینی و نقش امام و انقلاب در تثبیت ارزش‌های دینی، همچنین برپایی مسابقات دانشجویی با موضوع فرهنگ،‌ عفاف و حجاب از جمله برنامه‌های این دستگاه‌ها است.

مسئول کمیته همیاری و تشکل‌های مردمی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی، ادامه داد: احداث 2400 واحد مسکن مددجویی و 88 پروژه ساختمانی حمایتی و عام‌المنفعه توسط کمیته امداد،‌ برپایی غرفه‌های مشاوره رایگان حقوقی توسط وکلا در روز راهپیمایی 22 بهمن،‌ توزیع پوشاک نوروزی برای خانواده‌های تحت حمایت، افتتاح پروژه‌های عمرانی و مددجویی خانواده‌های کمیته امداد و ایجاد صندوق قرض‌الحسنه در روستاهای محروم با هماهنگی پست ‌بانک‌ها از جمله برنامه‌های این سازمان است.

وی در پایان گفت: برپایی چادرهای سلامت در مسیرهای راهپیمایی 22 بهمن و ارائه خدمات پزشکی توسط جمعیت هلال احمر صورت می‌گیرد. برگزاری مسابقه دلنوشته‌ها درباره حضرت ولی عصر (عج) و برپایی کارگاه آموزشی با موضوع مهدویت و ولایت و شکوفایی فرهنگ و تمدن اسلامی توسط کمیته امدادا امام خمینی (ره) انجام می‌گیرد. ارائه مشاوره بیمه‌ای و درمانی و برگزاری جشنواره سراسری عکس تأمین اجتماعی در یک نگاه در ایستگاه‌های فرهنگی در راهپیمایی 22 بهمن برگزار می‌شود. همچنین تجدید بیعت با آرمان‌های نظام، حضور در مرقد امام و مزار شهدا و نثار گل از دیگر برنامه‌های تمامی کمیته‌های مردمی است.

انتهای پیام

کد N694886

وبگردی