آفتاب

تشریح برنامه‌های اقلیت‌های مذهبی برای دهه فجر

تشریح برنامه‌های اقلیت‌های مذهبی برای دهه فجر

رئیس کمیته اقلیت‌های دینی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی، گفت: کمیته‌های اقلیت‌های دینی در تهران و چند استان اصفهان،‌ یزد،‌ کرمان،‌ شیراز و آذربایجان غربی برنامه‌های خاصی در کلیساها،‌ مدارس و اماکن مذهبی دارند.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سعید تقوی در نشست خبری با تشریح برنامه کمیته‌های اقلیت‌های دینی برای ایام‌الله دهه فجر با بیان این‌ مطلب اظهار کرد: از جمله برنامه‌های مشترک بین چهار اقلیت زرتشت، ارامنه، آشوری و کلیمیان حضور نمایندگان جامعه کلیمی در مرقد امام و نثار تاج گل و ادای احترام به بنیانگذار انقلاب اسلامی در روز 12 بهمن‌ماه است. همچنین به صدا در آوردن ناقوس کلیساها در روز 12 بهمن‌ماه ساعت 9:33 دقیقه از دیگر برنامه‌های مشترک است.

وی ادامه داد: در 16 بهمن‌ماه شرکت در مراسم تجلیل از شهدای اقلیت‌های دینی است که این مراسم امسال در آرامگاه زرتشتیان در منطقه قصر فیروزه برگزار می‌شود و تمام اقلیت‌ها همزمان در آنجا جمع می‌شوند.

مسئول کمیته اقلیت‌های دینی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: دیدار با خانواده‌ شهدای اقلیت‌های دینی در تمام استان‌ها و گردهمایی اقلیت‌ها در 18 بهمن‌ماه با حضور وزیر ارشاد در آذربایجان غربی از دیگر برنامه‌های اقلیت‌های دینی است.

در ادامه این نشست سلیمان کهن‌صدق نماینده جامعه کلیمیان تهران با ارائه برنامه‌های ایام دهه فجر، گفت: به صدا درآوردن زنگ مدارس اختصاصی کلیمیان در لحظه تاریخی ورود امام خمینی (ره) از جمله برنامه‌های ما است. در روز 18 بهمن‌ماه در تمامی کنیسه‌های تهران همزمان با قرائت تورات مقدس دعای می شبرخ (ویژه آرزوی سلامتی رهبر انقلاب و مسئولین نظام) قرائت می‌شود و بیمارستان دکتر سپیر در 22 بهمن‌ماه ویزیتش رایگان است و در 11 بهمن ماه هم سخنرانی اجتماعی در محل کتابخانه مرکزی انجمن کلیمیان تهران است و دیدار با خانواده‌های شهدا و جانبازان 70 درصد کلیمی در 14 بهمن ماه را داریم.

در ادامه این نشست شاروکین خنانشو نماینده آشوریان تهران با تبریک و تهنیت ایام پیروزی انقلاب اسلامی و محکوم کردن توهین نشریه فرانسوی نسبت به پیامبر اسلام (ص)، اظهار کرد: ما هرگونه افراطی‌گری که به نام اسلام و یا هر دین دیگری در هر جایی از جهان صورت بگیرد را محکوم می‌کنیم. از جمله برنامه‌های ما برای ایام دهه فجر تزئین مدارس آشوری، به صدا درآوردن زنگ انقلاب در مدارس آشوری و اماکن مقدس، برگزاری مراسم دعا و نیایش در کلیساهای آشوری در 12 بهمن‌ماه، برگزاری آیین سالگرد پیروزی در مجتمع آموزشی حضرت مریم (س) و بهنام،‌ برگزاری همایش دوچرخه‌سواری در 17 بهمن‌ماه و حضور در راهپیمایی 22 بهمن‌ماه و دیدار با خانواده‌های شهدا، آزادگان و حضور بر مزار شهدای آشوری را در 17 بهمن ماه داریم.

در ادامه این نشست رامین گشتاسبی به نمایندگی انجمن زرتشتیان تهران نیز در تشریح برنامه اقلیت متبوعش با ارائه برنامه‌های این اقلیت دینی، اظهار کرد: در 12 بهمن‌ماه اتوبوس‌های ما در ساعت 8 به سمت مرقد برای ادای احترام و تاج گل حرکت می‌کنند. در ساعت 9:33 دقیقه زنگ مدارس و اماکن مقدسه به صدا درمی‌آید. همچنین ویزیت درمانگاه خیریه زرتشتیان در روز 15 بهمن‌ماه رایگان است و در 16 بهمن مهمانی لاله‌ها را در آرامگاه قصر فیروزه زرتشتیان داریم. 19 بهمن هم بزرگداشت شهدای زرتشتی را نیز برگزار می‌کنیم و در 22 بهمن ماه هم همراه سایر اقشار جامعه در راهپیمایی شرکت می‌کنیم.

در ادامه آرتین بابایان نماینده خلیفه‌گری ارامنه تهران، اظهار کرد: همچون سال‌های گذشته در 12 بهمن‌ماه ناقوس کلیه کلیساها به صدا در می‌آید. در 16 بهمن‌ماه ما هم همچون سایر اقلیت‌های دینی در مهمانی لاله‌ها شرکت می‌کنیم و شورای خلیفه‌گری ارامنه در این ایام از 98 خانواده شهیدان، 35 خانواده از آزادگان و 8 خانواده از مفقودالأثر ارمنی تجلیل می‌کند.

انتهای پیام

کد N694728

وبگردی