آفتاب
/رونمایی از سند نقض حقوق بشر در انگلستان/

جلیلی: مدعیان حقوق بشر علیه اندیشه اسلام بسیج شده‌اند

جلیلی: مدعیان حقوق بشر علیه اندیشه اسلام بسیج شده‌اند

یک عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام طی سخنانی اظهاراتی را درباره نقض حقوق بشر توسط قدرت‌های استکباری مطرح کرد.

یک عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام طی سخنانی اظهاراتی را درباره نقض حقوق بشر توسط قدرت‌های استکباری مطرح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام طی سخنانی در مراسم رونمایی از نخستین سند نقض حقوق بشر انگلستان، اظهار کرد: اینکه درباره حقوق بشر صحبت می‌کنیم باید توجه داشته باشیم که اصولا حق و حقیقت را چه می‌دانیم. اگر تعریف روشنی از حق نداشته باشیم به طور طبیعی نمی‌توانیم از حقوق به‌خصوص حقوق انسان‌ها تعریف دقیقی ارائه دهیم.

وی افزود: بسیاری از کسانی که اندیشه و هدف آنها انکار حقیقت انسان است نگاه‌شان در این است که برای انسان حقی قائل نباشند و چاره‌ای ندارند جز اینکه اصل حقیقت را انکار کنند، البته انکار حقیقت کار ساده‌ای نیست و کسی به راحتی نمی‌تواند آن را منکر شود.

این عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام ادامه داد: شاهد هستیم بسیاری از کسانی که درصدد مدعی حقوق و حق انسان‌ها هستند اگر لازمه آن را انکار یک حقیقتی می‌دانند به شیوه خاصی آن را انجام می‌دهند و آن این است که برای حقیقت تعاریفی را ارائه می‌کنند و طبق اظهارات خود حقیقت را سیار و دست نیافتی می‌دانند.

جلیلی خاطرنشان کرد: طی پنج قرن گذشته اندیشه‌ای شکل گرفت که بنایش این بود که حقیقتی وجود ندارد و حقیقت آن چیزی است که من به آن فکر می‌کنم و اگر مطامع استکباری داشتم همان مبنا می‌شود و این نگاه جدیدی نیست، نگاه قدیم مستکبرین است.

این عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام تصریح کرد: بنابراین طی پنج قرن گذشته تمدنی آرام آرام ساخته شد که مبنایش نفی حقیقت بود و در مقابل آن ما در همان زمان‌ها اندیشه والای اسلامی را داشتیم که فلاسفه‌ای مانند ملاصدرا معتقد بود جهان و هستی مبتنی بر حقیقتی است که انسان باید به سمت آن حرکت کند و در برابر آن امثال افرادی مانند دکارت وجود داشتند که تفاوت نگاه‌شان به تدریج تداوم یافت و در قالب تمدنی بود که امروز شاهد آن هستیم.

وی با اشاره به اقدامات انگلیس در سال‌های گذشته از جمله در مورد ملی شدن صنعت نفت، گفت: رفتار آنها امروز یک فرق اساسی پیدا کرده و آن این است که مبنای جدیدی از حق و تعریف انسان‌ها ارائه می‌کند، در حالیکه باید مبنا را عدالت و مردم سالاری قرار دهند، اما فقط قدرت می‌دانند و بر مبنای قدرت هم حقیقت را تعریف می‌کنند.

این عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام با اشاره به تدوین سند استراتژی ملی 2008 انگلیس، گفت: در آخرین سندی که ارائه دادند برای خودشان حقی قائل شدند مبنی بر اینکه در هر جای دنیا اگر احساس کنیم منافعی داریم همان جا حضور می‌یابیم. آنها در سال 2015 نیز چنین دیدگاهی دارند اما رفتار استکباری‌شان را تئوریزه کردند.

جلیلی همچنین اظهار کرد: حتی در افغانستان خودشان بیان کردند که از زمان سقوط طالبان در این مناطق تحت نظارت دولت انگلیس کشت مواد مخدر چهار برابر می‌شود اما در اینجا کسی صحبت از حقوق بشر نمی‌کند و یا حتی رژیم صهیونیستی را رژیمی می‌دانند که هزاران نفر را می‌کشد اما بر این قائل هستند که نباید اعتراضی صورت گیرد.

این عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام با تاکید بر اینکه آنها مدعی حقوق بشر هستند و هر آنچه تحت این عنوان مدنظر دارند به صراحت هم بیان می‌کنند، گفت: بر همین مبنا حوادث ساختگی ایجاد می‌کنند برای اینکه منافع خود را رقم بزنند.

وی افزود: بنابراین امروز هم به خیال خودشان اذعان دارند که بدون رقیب طی پنج قرن گذشته پیش رفته و توانسته‌اند جایگاهی بیابند؛ بنابراین علیه اندیشه اسلام بسیج شده‌اند.

این عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام گفت: در واقع آنچه نشان می‌دهد که آنها با تروریسم مبارزه کرده‌اند نه تنها مبارزه‌ای نداشتند بلکه با تروریست‌ها همدست بوده‌اند.

جلیلی گفت: می‌دانیم که در دوران قاجار و پهلوی نیز سیاست خود را دنبال کردند اما یک دفعه ملت می ایستد و اراده خود را تحمیل کرده و از حقوق خود دفاع می‌کند و اجازه نمی‌دهد کسی به حقوق او تعرض کند حتی از صدام هم پشتیببانی می‌کردند اما ملت می‌ایستد و پیروز می‌شود. نه تنها خرمشهر آزاد می‌شود جنوب لبنان هم آزاد می‌شود.

این عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام در پایان اظهار کرد: امیدواریم همه بتوانیم این مسیر بزرگی را که امام (ره) رقم زد و افتخار و شوکتی را به کشور ما آورد ادامه داده چه اینکه امروز موجب شده همه قدرت‌های استکباری از آن نگران باشند و این به خاطر اقتداری است که ایجاد شده است.

انتهای پیام

کد N694645

وبگردی