آفتاب
لیبرمن:

حفظ روابط خوب با روسیه اولویت اصلی تل آویو است

حفظ روابط خوب با روسیه اولویت اصلی تل آویو است

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی پیش از دیدار با همتای روس خود اعلام کرد که حفظ روابط خوب با مسکو از اولویت های اصلی تل آویو محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هاارتض، «آویگدور لیبرمن» امروز دوشنبه با «سرگئی لاوروف» دیدار می کند. در همین رابطه لیبرمن پیش از دیدار با وزیر خارجه روسیه گفت: داشتن روابط خوب با روسیه و حفظ آن یک موضوع شخصی نیست بلکه یک امر ضروری است. 

لیبرمن در ادامه گفت: اسرائیل به عنوان کوچک ترین جامعه حاضر در پر خطرترین منطقه جهان از زمان پیدایش خود با مشکلات و چالش های زیادی مواجه بوده است و بدیهی است که نمی تواند چشم خود را بر کشورهای مهمی همچون روسیه ببندد. 

روز گذشته اعلام شده بود که لیبرمن برای درخواست از مسکو در مورد بازداشتن ایران و حزب الله از حمله احتمالی به اسرائیل در واکنش به حادثه قنیطره، به روسیه سفر می کند. 

علاوه بر این موضوع، ماجرای تحویل سامانه موشکی اس 300 به ایران که در هفته گذشته و با سفر وزیر دفاع روسیه به تهران مطرح شد، از دیگر موضوعات مورد بحث میان لیبرمن و مقامات روسی است. در سال های گذشته مخالفت تل آویو با تحویل این سامانه به ایران، یکی از دلایل اصلی خودداری مسکو از تحویل آن به تهران بود. 

کد N694643

وبگردی