آفتاب
عباسیان:

لرستان میزبان سی امین جشنواره موسیقی فجر/تقدیرازخوانندگان اشعارانقلابی

لرستان میزبان سی امین جشنواره موسیقی فجر/تقدیرازخوانندگان اشعارانقلابی

خرم آباد- رئیس انجمن موسیقی استان لرستان با اشاره به میزبانی لرستان در سی امین دوره جشنواره موسیقی فجر گفت: در این جشنواره از خوانندگان اشعار انقلابی استان لرستان تقدیر می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، امین عباسیان صبح دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار داشت: در این مدت که ریاست انجمن موسیقی لرستان را برعهده داشتم اگر رسانه ها نبودند نمی توانستیم به نحو شایسته در رابطه با موسیقی و هنر لرستان فعالیت مطلوبی ارائه دهیم.

اساس کار انجمن موسیقی استان موسیقی غنی لرستان است

وی با اشاره به اینکه انجمن موسیقی لرستان از سال ۱۳۷۷ فعالیت خود را زیر نظر انجمن موسیقی ایران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز کرد، ادامه داد: از سال گذشته انجمن موسیقی یک برنامه مدون برای خود تعریف کرده و طبق اساسنامه انجمن موسیقی برای هراستان، اساس کار خود را موسیقی لرستان و در مراحل دوم و سوم آموزش موسیقی سنتی ایران و درصد کمی موسیقی پاپ قرار داده است.

رئیس انجمن موسیقی استان لرستان با بیان اینکه سامان دهی کلاس های آموزشی به منظور ارائه یک راه صحیح در عالم هنر یکی دیگر از اقدامات انجمن موسیقی لرستان در یک سال اخیر بوده است، تصریح کرد: انجمن موسیقی لرستان برای آموزش به دنبال بهترین مربیان است.

عباسیان با اشاره به اینکه بحث اجرای گروه های موسیقی خارج از استانی بعد از آموزش برای انجمن موسیقی اهمیت ویژه داشته است، افزود: همچنین سرکشی و دلجویی از پیشکسوتان موسیقی یکی دیگر از برنامه های مهم بود که در این مدت مغفول مانده بود که اعضای انجمن موسیقی به صورت دوره ای به منزل پیشکسوتان رفته و کمک های مالی ناچیزی به آن ها صورت می گیرد.

ضرورت بسترسازی برای بهره گیری از پتانسیل درآمد زایی حوزه موسیقی

وی در ادامه با بیان اینکه از ابتدای کار خود اعلام کرده ام هیچ نیازی به حمایت مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نداریم چراکه در برنامه های این انجمن مردم سرمایه گذار هستند، تصریح کرد: مسئولین برای فعالیت بیشتر و درآمدزایی در حوزه موسیقی بسترسازی نمی کنند و این در حالی است که پتانسیل های این حوزه به اندازه ای است که می تواند بسیار درآمدزا باشد.

رئیس انجمن موسیقی استان لرستان با اشاره به اینکه البته اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یک ساختمان رایگان در اختیار انجمن موسیقی قرار داده است، یادآور شد: حتی کمک هایی که به پیشکسوتان می شود و سایر هزینه های انجمن از طریق کلاس های آموزشی این انجمن تامین می شود.

لرستان میزبان سی امین جشنواره موسیقی فجر

عباسیان با بیان اینکه انتخاب لرستان به عنوان یکی از استان های میزبان در جشنواره بین المللی فجر بهترین دستاورد سفر رییس انجمن موسیقی ایران در روز موسیقی به لرستان بود، ادامه داد: این جشنواره از ۲۴ بهمن تا یک اسفند در خرم آباد ادامه دارد که یک اتفاق نو و نویدبخش برای موسیقی لرستان بوده چراکه موسیقی لرستان یکی از غنی ترین موسیقی های نواحی ایران است.

وی با بیان اینکه روند کار جشنواره به این شرح است که چند گروه حاضر در جشنواره چند روز قبل یا بعد از جشنواره در استان اجرا خواهند کرد و چند گروه برتر استان لرستان نیز در چارت برنامه خواهند بود، خاطرنشان کرد: به علت نبود پیانو حرفه ای گروه موسیقی بین المللی نتوانست در جشنواره حضور یابد.

رییس انجمن موسیقی لرستان با اشاره به اینکه انجمن موسیقی لرستان کلاس های کارگاهی خود را از سال آینده در روز ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان در قالب جشنواره سالانه تحت عنوان "جشنواره جوان" برگزار می کند، خاطرنشان کرد: شروع این کار در شهرستان خرم آباد است ولی یک پتانسیل استانی و حتی کشوری در این رابطه وجود دارد.

نسخه اصل و پالایش یافته آثار قدیمی موسیقی لرستان تهیه می شود

عباسیان در ادامه با بیان اینکه کپی رایت بزرگترین ضربه به موسیقی بود، بیان داشت: یکی از مهمترین کارهای انجمن موسیقی لرستان با کمک خیرین هنر بعد از جشنواره و درسال آینده بازسازی و ارائه آثار قدیمی با شناسنامه و اورجینال با پالایش شعری و گرفتن مجوز و سپس پالایش در استودیوهای پیشرفته تهران است.

وی در ادامه تولید آثار جدید به کمک خیرین هنر را از دیگر برنامه های انجمن موسیقی لرستان اعلام کرد و بیان داشت: نبود فضای فرهنگی لازم و سالن با ظرفیت کافی اصلی ترین مشکل موسیقی لرستان بود که اگر سالن مناسب تامین و ساخته شود بسیاری از مشکلات حل می شوند.

هنرمندان موسیقی استان نیاز به تریبون دارند

رئیس انجمن موسیقی لرستان با بیان اینکه هنرمندی که در موسیقی لرستان پرورش می یابد به تریبون نیاز دارد و باید هنرش را به گوش دنیا برساند، ادامه داد: انجمن موسیقی لرستان از صدا و سیما انتظار دارد که این تریبون را دراختیار هنرمندان قرار دهد و شورای صداوسیما با سلایق خود نظراتشان را اعمال نکنند و با انجمن موسیقی همگام باشند.

عباسیان با بیان اینکه اصالت موسیقی لرستان فرهنگ غنی دارد و برای تمام لحظات زندگی انسان موسیقی تعریف شده دارد، تصریح کرد: نُت به نُت این موسیقی با فرهنگ و زندگی مردم آمیخته است.

وی یادآور شد: عصر طلایی موسیقی لرستان دهه ۷۰ است که البته بعضی آثار و هنرمندان دهه ۶۰ سکوی پرتاب برای موسیقی دهه ۷۰ بودند.

تقدیر از خوانندگان لرستانی اشعار انقلابی در جشنواره موسیقی فجر

رئیس انجمن موسیقی ایران در ادامه با بیان اینکه از اصحاب رسانه انتظار می رود سی امین دوره جشنواره موسیقی فجر و اولین دوره برگزاری آن در لرستان را پوشش خبری مناسب بدهند، بیان داشت: این جشنواره آزمونی برای انجمن موسیقی لرستان است و بدون حمایت و پشتیبانی اصحاب رسانه محقق نخواهد شد.

عباسیان با اشاره به اینکه این جشنواره برای فجر و انقلاب است، ادامه داد: از اساتیدی همچون  میرزاوند و نادری که خود و هنرشان را هزینه انقلاب و جنگ کردند در جشنواره تقدیر می شود.

وی افزود: هر روز از جشنواره به معرفی یکی از هنرمندان فقید لرستان اختصاص داده شده و در اختتامیه جشنواره از پیشکسوتان و فعالان موسیقی تقدیر خواهد شد.

کد N694616

وبگردی