آفتاب

عمار حکیم تلاش بیشتر سازمان ملل را برای آزادی علی سلمان خواستار شد

عمار حکیم تلاش بیشتر سازمان ملل را برای آزادی علی سلمان خواستار شد

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق از سازمان ملل خواست تا تلاش‌های خود را برای آزادی شیخ علی سلمان، رهبر مخالفان بحرینی افزایش دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، عمار حکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق پس از دیدار خود با نیکولای ملادینف، فرستاده ویژه سازمان ملل به عراق اظهار کرد: آنچه که در فرانسه اتفاق افتاد و حمله به مجله فرانسوی یک جنایت تروریستی بود که ما نیز به شدت آن را محکوم می‌کنیم و با آن مخالف هستیم.

وی ضمن مخالفت با این اقدام اعلام کرد: مسلمانان جهان با یک مجازات دسته جمعی روبه رو هستند چرا که به مقدسات و اعتقاداتشان اهانت می‌شود.

عمار حکیم همچنین از سازمان ملل خواست تا برای آزادی شیخ علی سلمان، رهبر مخالفان بحرین بیش از پیش تلاش کند.

وی تصریح کرد: شیخ علی سلمان از افراد پایبند به دموکراسی است و ادامه بازداشت وی باعث بروز فتنه و اختلافات طائفه‌ای در منطقه و دو دستگی میان مذهب‌های اسلامی می‌شود.

عمار حکیم همچنین سازمان ملل را ترغیب کرد تا در نشست ماه آتی که قرار است با نظارت این سازمان برای صلح و آشتی در عراق برگزار شود طرح کارسازی را ارائه دهد تا امکان موفقیت آن فراهم شود چرا که شرایط بد انسانی آوارگان عراقی نیازمند اجرای تلاش‌های بیشتر است.

از سوی دیگر ملادینف اظهار کرد: سازمان ملل به تعهدات خود در خصوص اختصاص صندوق ویژه برای بازسازی مناطق آزاد شده از دست گروه تروریستی داعش پایبند است و برای کاهش رنج آوارگان تمام تلاش خود را می‌کند.

انتهای پیام

کد N694604

وبگردی