آفتاب

سعید جلیلی: کذب محض است که در مذاکرات، من از رهبر انقلاب تذکر گرفتم

سعید جلیلی: کذب محض است که در مذاکرات، من از رهبر انقلاب تذکر گرفتم

ایسنا نوشت:

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آنچه در فرانسه شکل گرفته یک سناریوی از پیش تعیین شده بود.

سعید جلیلی در حاشیه رونمایی از نخستین سند نقض حقوق بشر در انگلستان در جمع خبرنگاران، گفت: در جهان امروز شاهد هستیم که نقض مکرر و فاحش حقوق انسانی توسط برخی قدرت‌هایی است که متأسفانه ادعای حقوق بشر دارند. نه تنها نسبت به سایر ملت‌ها بلکه نسبت به مردمی که در کشور خودشان زندگی می‌کنند نیز اینگونه است. یکی از بحث‌های مهم این است که این موضوع باید در عرصه‌های عمومی و جهانی تبیین شود.

او در پاسخ به سوالی درباره اظهارات جان بولتن مبنی بر در اختیار داشتن موشک‌هایی برای ایران، گفت: آنچه همه ملت‌ها حق خودشان می‌دانند حقوقی است که مشروع است و از آن دفاع می‌کنند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام،گفت: به هر حال برخی از حوادث مصنوعی و ساختکی شکل می‌گیرد که قابل تأمل است و از نظر برخی کشورها نیز این موضوع به عنوان سوالات جدی مطرح است که به دنبال آن می‌بینیم موجی از اسلام‌هراسی را شکل می‌دهند.

جلیلی گفت: در فضایی که اینها طی 4 یا 5 قرن اخیر توانسته‌اند تمدنی بر مبنای غلط را تبلیغ و دنبال کنند امروز شاهد رقیب گفتمانی جدی در همه عرصه‌ها اعم از پیشرفت و مردمسالاری است که حرف‌های اساسی آن به جان انسان‌ها می‌نشیند و برای این‌که گفتمان منطقی انجام دهند وارد عرصه‌هایی می‌شوند که قابل تأمل است.

جلیلی گفت: کسانی که امروز مورد هجمه تروریست‌ها قرار گرفته‌اند، ‌تروریست‌هایی که توسط برخی از این قدرت‌ها فعال هستند، در واقع دانشمندان هسته‌ای ما هم از طرف قدرت‌های بزرگ در فهرست شورای امنیت قرار گرفته‌اند و هم از طرف تروریست‌ها مورد هجمه واقع شده‌اند و حتی در منطقه نیز شاهد هستیم تروریست‌ها علیه منافع ملت‌ها اقدام کرده و هم از طرف این کشورها پشتیبانی می‌شوند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره پیام رهبری به جوانان آمریکا و اروپا، گفت: فهمم این است که نامه‌ای که رهبری به مردم اروپا و آمریکا مستقیما نوشته‌اند و جوانان آنها را مخاطب قرار داده‌اند فرمایش‌شان یک حرکت تمدنی بود و خواستند آنها را متوجه همین موضوع کنند، تمدنی که بر اساس حقیقت صحبت می‌کند و این تمدن از سوی کسانی که منکر حقیقت هستند مورد هجمه قرار گرفته است. این یک شروع بسیار ارزشمند برای این است که صدای تمدن اسلامی به آنها رسیده باشد.

او همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص اتفاقات اخیر فرانسه، گفت: آن چیزی که در فرانسه شکل گرفته یک سناریوی از پیش تعیین شده بود مخصوصاً رفتارهایی که بعد از آن شکل گرفت. برخی می‌خواهند ظهور اندیشه اسلام که با موج اقبال به اسلام در اروپا روبرو شده تلاش کنند تا با رفتارهایی موج اسلام هراسی را شکل دهند.

جلیلی همچنین درباره مطالب مطرح شده در مناظره خرازی و زاکانی، گفت: آنچه در مناظره خرازی و زاکانی بیان شد که من از رهبر انقلاب تذکر گرفتم کذب محض است و مبنا و اساسی ندارد.

 

 

23231

 

کد N694597

وبگردی