آفتاب

روگوزین: اوکراین بهانه است؛ استقلال سیاسی و قدرت اقتصادی روسیه دلیل اصلی تحریم‌هاست

روگوزین: اوکراین بهانه است؛ استقلال سیاسی و قدرت اقتصادی روسیه دلیل اصلی تحریم‌هاست

معاون نخست وزیر روسیه گفت: مشی مستقل سیاسی روسیه و احیای قدرت اقتصادی کشور عامل اصلی اعمال تحریم‌های غرب علیه مسکو است و درگیری‌ها در اوکراین توجیه این تحریم‌ها محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دیمیتری روگوزین، معاون نخست وزیر روسیه در مصاحبه‌ای با کانال تلویزیونی "1 روسیا" گفت: علت اصلی این تحریم‌ها خط مشی مسکو در قبال تحولات مستقل کشور، استقلال سیاسی و احیای قدرت اقتصادی است.

وی افزود: آمریکا و باراک اوباما، رئیس جمهوری این کشور به همراه اتحادیه اروپا تحولات و بحران اوکراین را دستاویز اعمال این تحریم‌ها علیه روسیه قرار داده‌اند. اوضاع نابسامان اوکراین توجیه و علت اصلی اعمال این تحریم‌هاست. اتحادیه اروپا متاسفانه تمایل خود را برای تصمیم گیری مستقل سرکوب کرده و از منطق ناتو تبعیت می‌کند.

غرب در مارس 2014 و در پی رخدادها در اوکراین،‌ پیوستن شبه جزیره کریمه به روسیه با رفراندوم مردم در این منطقه و درگیری‌ها در شرق اوکراین تحریم‌هایی علیه روسیه اعمال کرد. با آغاز سپتامبر 2014، حدود 420 شخصیت حقیقی و 143 کمپانی روس در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا، ایالات متحده، کانادا، استرالیا، ژاپن، سوئیس و نروژ قرار گرفتند.

انتهای پیام

کد N694583

وبگردی