آفتاب

تاکید معاون اول رییس‌جمهور بر توسعه سواحل بندرگاهی

تاکید معاون اول رییس‌جمهور بر توسعه سواحل بندرگاهی

معاون اول رییس‌جمهور بر توسعه سواحل بندرگاهی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اسحاق جهانگیری پس از افتتاح فاز سوم بندر شهید رجایی با اشاره به تاکید رییس‌جمهور بر اهمیت توسعه سواحل، گفت: کشور یک روند رو به توسعه و یک شرایط ویژه و استثنایی دارد. هم ایران با حدود 80 میلیون جمعیت باید مسیر توسعه را به شکل جدی طی کند و هم کشورهای اطراف ایران از ما تاثیرپذیرند و برنامه‌هایی برای توسعه دارند.

معاون اول رییس‌جمهور با بیان اینکه ایران کانون مهمی برای ترانزیت کالا خواهد بود، گفت: با وجود تحریم‌ها حجم جابجایی کالا میزان قابل توجهی است لذا یکی از رویکردهای اصلی ما توسعه سواحل است؛ به ویژه سواحل دریای عمان که فراموش شده بودند در صورتی که یک متر از این سواحل در هر کشور می‌تواند کانونی برای توسعه باشد.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر توسعه سواحل جنوب، گفت: ریاست محترم جمهور نیز در این زمینه عنایت ویژه‌ای دارند. بندرعباس خود یک کانون مهم در زمینه نفت و گاز، فولاد و آلومینیوم شده و ان‌شاءالله در آینده در جاسک شاهد فعالیت صنایع پتروشیمی و حتی صدور نفت و گاز خواهیم بود و فکر می‌کنم در این زمینه باید طرح جامعی تهیه کنیم.

معاون اول رییس‌جمهور با اشاره به راه‌اندازی فاز سوم بندر شهید رجایی، گفت: در حال حاضر فاز دوم این پروژه به مبلغ 107 میلیون یورو اعتبار نیاز دارد که امیدواریم امکان تهیه اعتبار آن فراهم شود.

جهانگیری همچنین گفت که وزارت راه باید برای استفاده از این بنادر تدبیری در جهت استفاده از راه‌آهن داشته باشد.

معاون اول رییس‌جمهور در پایان حضور بخش خصوصی در بنادر را نیز مثبت ارزیابی کرد.

انتهای پیام

کد N694507

وبگردی