آفتاب

مقام‌های ارشد اتحادیه اروپا روسیه را به اعمال تحریم‌های بیشتر تهدید کردند

مقام‌های ارشد اتحادیه اروپا روسیه را به اعمال تحریم‌های بیشتر تهدید کردند

رئیس شورای اروپا رویکردهای ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه را به باد انتقاد گرفت و مذاکرات جدید اتحادیه اروپا در رابطه با تسهیل تحریم‌ها علیه مسکو را غیرکارآمد خواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد تاسک که سابقاً نخست‌وزیر لهستان بود، پس از گفت‌وگوی تلفنی با رئیس‌جمهوری اوکراین گفت: بار دیگر اقداماتی موجب شده است که متخاصم خشونت بیشتری مرتکب شود. زمان آن فرا رسیده است که سیاست ما بر پایه حقایق باشد نه توهمات.

سخنان دونالد تاسک نشان می‌دهد که وی شدیداً مخالف کاهش تحریم‌ها علیه روسیه است و در مذاکراتی که باید به دنبال سازش با روسیه باشد، جانبدارانه عمل می‌کند.

در همین حال فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پیامی اعلام کرد که وی بر روی تحریم‌های جدید کار می‌کند.

وی با انتقاد از کسانی که پیش‌نویس ارتقای روابط با روسیه را ارائه کرده‌اند، گفت: ادامه خشونت‌ها تنها موجب بدتر شدن روابط میان روسیه و اتحادیه اروپا می‌شود.

از سوی دیگر وزیر خارجه لتونی که هم‌اکنون ریاست شورای اتحادیه اروپا را به دست دارد، گفت: حملات جدایی‌طلبان اوکراینی در ماریوپل نقض توافقات مینسک بود. روسیه مسوول است و باید این اقدامات را متوقف کند، در غیر این صورت با انزوا و تحریم روبه‌رو می‌شود.

با این حال 28 عضو اتحادیه اروپا بر سر اعمال تحریم اختلاف‌نظر دارند و مشخص نیست که تصمیم نهایی چه خواهد بود.

انتهای پیام

کد N694483

وبگردی