آفتاب

انتقاد سراسقف کلیسای روسیه از مجله شارلی ابدو

انتقاد سراسقف کلیسای روسیه از مجله شارلی ابدو

سراسقف کلیسای ارتدوکس روسیه اعلام کرد، کاریکاتورهای حضرت محمد (ص) در مجله فکاهی فرانسوی شارلی ابدو در مقابل توهین‌هایی که این مجله به حضرت مسیح (ع) می‌کند "بچگانه" است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، مجله شارلی ابدو با کشیدن کاریکاتورهای مختلف معمولا به مسلمانان، مسیحیان و سایرین توهین می‌کند.

در همین حال مهاجمان به این مجله فرانسوی انگیزه خود برای اقدام را انتقام گیری از کاریکاتوریست‌ها عنوان کرده بودند.

اکنون سراسقف کریل که روابط نزدیکی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه دارد با اشاره به کشیدن کاریکاتورهای پیامبران نسبت به تروریسم و توهین به احساسات دینی و مذهبی ابراز مخالفت کرد.

وی در این باره افزود: کاریکاتورهای حضرت محمد (ص) در مقایسه با اقداماتی که برای تمسخر مسیحیان صورت می‌گیرد، کودکانه است.

کریل ادامه داد: امروز ما علاوه بر "نه" گفتن به تروریسم،‌ خشونت و کشتار به اقدامات توجیه ناپذیر گروهی خاص در تمسخر مذاهب و ادیان نیز نه می‌گوییم.

سراسقف کلیسای ارتدوکس مسکو در حالی این سخنان را می‌گوید که روسیه کشوری چند قومی و چند مذهبی است و اقلیت مسلمان زیادی دارد اما پوتین از کلیسای ارتدوکس به عنوان حامل ارزش‌های کشور به شدت حمایت می‌کند.

رئیس جمهوری روسیه که اکنون به دلیل بحران اوکراین با کشورهای غربی درگیر است در کنار سایر سران کشورها در راهپیمایی پاریس که در حمایت از شارلی ابدو برگزار شده بود، شرکت نکرد.

انتهای پیام

کد N694416

وبگردی