آفتاب

قانون برای نظارت برانتخابات شورایاری ها نداریم / شرایطی برای اسکانیا

قانون برای نظارت برانتخابات شورایاری ها نداریم / شرایطی برای اسکانیا

وزیر کشور گفت: قانونی برای نظارت بر انتخابات شوراهایاری ها نداریم.

به گزارش خبرنگار مهر؛ عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه جلسه شورای اجتماعی کشور اظهار داشت: در جلسه امروز ستادی برای خدمات‌رسانی درحوزه اجتماعی و موضوعات کلان در کلانشهرها تشکیل شد و مقرر شد رئیس این ستاد در هر استان، استاندار باشد و در ادامه جلسه نماینده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره خدمات‌رسانی این وزارتخانه در حاشیه شهرها گزارشی داد و مقرر شد حداقل سلامت در حاشیه شهرها برای ساکنان آن منطقه ایجاد شود.

وزیر کشور گفت: همچنین گزارشی در خصوص عملکرد ستاد صیانت شهروندی و عفاف و حجاب که مربوط به دستگاه‌های اجرایی است ارائه شد که با توجه به اقدامات شوراهای اجتماعی و برنامه‌ریزی‌های سایر دستگاه‌ها گزارش‌ها نشان داد اقدامات بسیار خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

رحمانی فضلی در مورد شماره‌گذاری مجدد خودروهای اسکانیا گفت:‌ پس از بازدیدی که از خودروهای اسکانیا داشته‌ایم در صورتی که استانداردها رعایت شود این خودروها حتماً شماره‌گذاری می‌شود و سازمان استاندارد نیز باید استاندارد این خودرو را تائید کند. همچنین یکی دیگر از خطرات واژگون شدن اتوبوس‌ها نصب باک اضافه برای قاچاق سوخت و وصل کردن آن به اتوبوس‌ها است که تا هزار لیتر نیز ظرفیت دارد و مقرر شده است اتوبوس‌هایی که باک اضافه دارند پس از یک ماه نسبت به حذف آن اقدام کنند و در غیر این صورت از تردد آنها جلوگیری می‌شود.

رحمانی فضلی در خصوص انتخابات شورایاری‌ها در تهران اظهار داشت: در مقررات و قوانین وزارت کشور متولی برای برگزاری انتخاب شورایاری‌ها نداریم و این خلأ قانونی است که در وزارت کشور وجود دارد و برای برگزاری انتخابات شورایاری‌ها، شورای شهر با همکاری شهرداری می‌توانند نسبت به برگزاری آن اقدام کند.

وی بیان داشت: هرگونه مراجعه به رأی مردم در قالب‌های مختلف باید قانون خاص خود را داشته باشد و به دلیل خلأ قانونی در این خصوص، اجرا و نظارت انتخابات شورایاری‌ها با شهرداری و شورای شهر است و وزارت کشور به دلیل خلأ قانونی نمی‌تواند مجوزهای لازم را ارائه دهد.

کد N694355

وبگردی