آفتاب

جهانگیری: مشکلات تخفیف 650 میلیون یورویی برای پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس را برطرف می کنیم

جهانگیری: مشکلات تخفیف 650 میلیون یورویی برای پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس را برطرف می کنیم

ایسنا نوشت:

معاون اول رییس‌جمهور از مراحل احداث پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج‌فارس بازدید کرد.

اسحاق جهانگیری در اولین برنامه سفر خود به استان هرمزگان در محل پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج‌فارس حاضر شد.

او قرار است در جلسه‌ای که با حضور مسئولین استانی در این زمینه برگزار می‌شود پس از ارائه گزارشی توسط مسئولان استان درباره روند پیشرفت این پالایشگاه، سخنرانی کند.

پس از آنکه گزارشی درباره روند احداث و مشکلات پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس ارائه شد، اسحاق جهانگیری با بیان اینکه به نظر می‌رسد مسائل مالی عمده‌ترین مشکلات عنوان شده در روند احداث این پروژه است، گفت: ان‌شاءالله در اولین فرصت مشکلات مربوط به تخفیف مبلغ 650 میلیون یورو که برای مرحله اول این پروژه مورد نیاز است برطرف خواهد شد.

معاون اول رییس‌جمهور گفت: این پالایشگاه یکی از مهم‌ترین طرح‌هایی است که جمهوری اسلامی ایران در دست اجرا دارد.

او گفت:‌ تولید حجم زیادی از فرآورده‌های نفتی با کیفیت خوب و همچنین مواد اولیه‌ای که استفاده می‌کند از دلایل اهمیت این پالایشگاه است.

معاون اول رییس‌جمهور با اشاره به افزایش تولید میعانات گازی در پارس جنوبی، گفت: این تولیدات روز به روز بیشتر خواهد شد لذا باید مصرف‌کننده برای آن ایجاد می‌شد. این پالایشگاه با خوراک میعانات گازی می‌تواند مصرف‌کننده تولیدات پارس جنوبی باشد.

جهانگیری گفت: راه‌اندازی این پروژه یک اتفاق مهم ملی است که دغدغه‌های وزیر نفت و دیگر مسئولان را برای ارتقای کیفیت فرآورده‌های نفتی مرتفع خواهد کرد.

معاون اول رییس‌جمهور ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران این پروژه، گفت: پروژه‌های نفت مربوط به نفت و گاز یکی از نقاط شاخص دولت یازدهم است و سهم زیادی از رشد اقتصادی شش درصدی که در سال جاری به آن دست پیدا کردیم هم مربوط به این صنعت است.

او گفت: صنعت نفت و گاز لوکوموتیوی است که اقتصاد را به دنبال خود می‌کشد و انتظار این است پروژه‌های مربوط به آن به صورت جدی دنبال و تکمیل شود.

 

 

23231

 

کد N694328

وبگردی