آفتاب

برگزاری مذاکرات امنیتی فرماندهان ارشد افغانستان و پاکستان

برگزاری مذاکرات امنیتی فرماندهان ارشد افغانستان و پاکستان

ارتش پاکستان امروز (دوشنبه) اعلام کرد، فرماندهان ارشد افغانستان و پاکستان مذاکرات درباره مسائل امنیتی را آغاز کرده و بر مساله مدیریت مرزی در بحبوحه افزایش همکاری‌های در مقابله با تروریسم متمرکز شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، سرتیپ شفیق فضلی، فرمانده پلیس مرزی افغانستان رهبری هیات 10 نفری را در مذاکرات با همتای پاکستانی به عهده دارد.

سرتیپ فضلی به همراه سرلشکر شرعلی شهریار و هشت تن دیگر از مقامات پلیس مرزی روز یکشنبه برای یک سفر رسمی پنج روزه وارد پاکستان شد.

ارتش پاکستان در بیانیه‌ای گفت: در جریان این مذاکرات درباره مسائل مربوط به امنیت مرزی گفت‌وگو خواهد شد.

این مقامات امنیتی افغانستان قصد دارند از برخی مناطق نظامی پاکستان دیدن کنند.

مقامات امنیتی افغانستان چند روز پس از آن وارد اسلام‌آباد شدند که دو تن از فرماندهان ارشد ارتش پاکستان به افغانستان سفر کرده و درباره همکاری میان این نیروهای امنیتی با هدف مدیریت موثر مرزی مذاکره کرده بودند.

پاکستان و افغانستان دارای 2500 کیلومتر مرز مشترک هستند و شبه‌نظامیان مرتبا از مناطق صعب‌العبور برای گذر از مرز در مواقعی که نیروهای امنیتی عملیات‌هایی را علیه آنها در طرف دیگر مرز به راه می‌اندازند، سوءاستفاده می‌کنند.

در حال حاضر هر دو کشور تصمیم گرفته‌اند تا هنگامی که می‌خواهند عملیات امنیتی را در طرف خود آغاز کنند با یکدیگر هماهنگ شوند تا مانع تلاش شبه‌نظامیان برای ورود به طرف دیگر مرز شوند.

ارتش پاکستان با طالبان و دیگر گروه‌های شبه‌نظامی در منطقه قبیله‌نشین وزیرستان شمالی مبارزه می‌کند و نیروهای افغان در حال مبارزه با طالبان در منطقه دانگام درولایت کنر هستند.

این دو کشور در نشانه افزایش همکاری نظامی خود تصمیم گرفته‌اند دو مرکز هماهنگی را در مرز بین دو کشور افتتاح کنند تا تبادل اطلاعات کرده و بر عبور غیرقانونی مرزی طالبان و دیگر شبه‌نظامیان از نزدیک نظارت کنند.

انتهای پیام

کد N694072

وبگردی