آفتاب

جهانگیری مطرح کرد: لزوم تسریع در راه‌اندازی پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس

جهانگیری مطرح کرد: لزوم تسریع در راه‌اندازی پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس

معاون اول رییس‌جمهور درباره اهداف سفرش به استان هرمزگان توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اسحاق جهانگیری پس از ورود به فرودگاه بندرعباس در جمع خبرنگاران گفت: طرحهای مهمی در استان هرمزگان در دست اجراست که هر کدام از آنها به تنهایی نقش مهمی در توسعه کشور دارند و قرار است در این سفر از این طرح‌ها بازدید کنیم.

معاون اول رییس‌جمهور گفت: در این سفر جلساتی با مسئولان استان خواهیم داشت و امیدواریم با کمک وزرا و مسئولانی که از تهران آمده‌اند بتوانیم راهکارهایی برای حل برخی مشکلات استان پیدا کنیم.

وی اظهار کرد: مهم‌ترین طرحی که در حال حاضر در بخش نفت و گاز در این استان وجود دارد پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس است که یک پالایشگاه بزرگ و اولین پالایشگاهی است که در آن میعانات گازی تبدیل به بنزین و فرآورده‌های نفتی خواهد شد.

معاون اول رییس‌جمهور ادامه داد: حجم سرمایه‌گذاری این پالایشگاه بسیار بالاست و تسریع در راه‌اندازی آن به دلیل واردات فرآورده‌های نفتی که داریم و بعضا کیفیت مناسبی هم ندارند، اهمیت زیادی دارد.

جهانگیری گفت: حسن این پالایشگاه این است که روزانه 36 میلیون لیتر بنزین و گازوئیل با کیفیت خیلی خوب و مناسب و حتی سوخت هواپیما و جت تولید می‌کند و راه‌اندازی آن کار مهمی بود.

معاون اول رییس‌جمهور گفت: از برنامه‌های اصلی ما بازدید از این طرح است تا ببینیم موانع راه‌اندازی آن چه چیزهایی هستند تا ان‌شاءالله با کمک وزیر نفت و سایر اعضای هیاتی که به این استان سفر کرده‌اند مسائل را حل کنیم.

وی با بیان اینکه در قشم به عنوان یکی از مناطق مهم آزاد بازدیدهایی از طرح‌های صنعتی خواهیم داشت، گفت: یکی از دغدغه‌های کشور در زمینه قاچاق کالا و ارز است که رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هم همراه این هیات هستند و ان‌شاءالله جلسات خوبی در این زمینه خواهیم داشت.

انتهای پیام

کد N694040

وبگردی