آفتاب
در گفت‌وگو با ایسنا

کوشکی : نامه رهبری به جوانان اروپایی ترویج دین و دفاع از آن است

کوشکی : نامه رهبری به جوانان اروپایی ترویج دین و دفاع از آن است

یک کارشناس مسائل منطقه گفت: با توجه به هجمه‌هایی که علیه دین صورت می‌گیرد می‌توان نامه مقام معظم رهبری را به جوانان اروپایی دفاع از دین و ترویج آن دانست.

صادق کوشکی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی خاطرنشان کرد : فقاهت مقام معظم رهبری ایجاب می‌کند که به عنوان وظیفه اصلی هم در برابر هجمه ها و تبلیغات منفی که علیه دین صورت می گیرد به فکر دفاع از دین باشند و هم مبلغ و مروج مباحث مربوط به اسلام باشند.

وی ادامه داد: درواقع نامه مقام معظم رهبری به جوانان غربی هم ترویج دین است و هم دفاع از آن و از سوی دیگر نظام جمهوری اسلامی ایران هم که مبنا و پایه اش دیانت و شریعت است به عنوان یک نظام وظیفه دارد بر حسب توانمندی های خود به ترویج دین پرداخته و از ساحت آن دفاع کند.

کوشکی با بیان اینکه در شرایط فعلی که اسلام هراسی و به تبع آن اسلام ستیزی از حالت رسمی در اروپا خارج شده و به صورت رسمی و دولتی شده است لازم بود تا در این زمینه اقدامی جدی صورت بگیرد، افزود:‌ امروز در اروپا هجوم تبلیغاتی گسترده و وسیعی علیه اسلام از سوی دولت ها و رسانه‌های غربی صورت می گیرد. طبیعتاً باید نظام جمهوری اسلامی و رهبری آن به عنوان رهبر تنها نظام دینی جهان واکنش متناسبی داشته باشد و ضمن دفاع از ساحت دین آن را هم ترویج کنند. نوشتن نامه مقام معظم رهبری تلاشی در راستای انجام این دو وظیفه شرعی بود.

وی ادامه داد: البته از ابتدای انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) نیز بارها و بارها مردم کشورهای مختلف را از منطقه گرفته تا اروپا و آمریکا و همچنین قشرهای مختلف جامعه را مورد خطاب قرار داده و پیام‌ها ، سخنرانی ها و نوشته های خود را برای آن‌ها ارسال کرده بودند. بنابراین مخاطب قرار دادن مردم سایر کشورها از سوی رهبران ایران سنتی رایج است.

کوشکی با تاکید بر اینکه با توجه به تغییر شرایط در غرب و دامن زدن به اسلام هراسی نیاز بود تا عالی ترین مقام رسمی ایران نیز واکنشی مناسب با رسمی شدن اسلام‌ستیزی در غرب داشته باشد تصریح کرد: اقدام مقام معظم رهبری در راستای تدبیری که در سیاست های کلان غرب رخ داده بود صورت گرفت تا هم تبلیغی برای دین باشد هم ترویج آن .

انتهای پیام

کد N693858

وبگردی