آفتاب
فردوسي تاكيد كرد:

شبکه‌های ماهواره ای به الگوی خانواده‌ها تبدیل شده‌اند

شبکه‌های ماهواره ای به الگوی خانواده‌ها تبدیل شده‌اند

همدان- عضو هیئت علمی دانشگاه شهيد بهشتی با بیان اینکه شبکه‌های اجتماعی و ماهواره ای به الگوی خانواده‌ها تبدیل شده‌اند، گفت: طلاق عاطفی در خانواده ها رو به افزایش است.

به گزارش خبرنگارمهر، سيما فردوسي در دومين برنامه كاري خود يكشنبه شب در همايش ازدواج و مهارت هاي زندگي در نمايشگاه بين المللي همدان حضور يافت و در اين همايش با اشاره به اینکه هدف اصلی ازدواج باید تعالی و رشد باشد، بیان داشت: يك ازدواج سالم بايد موجب رشد فرزندان در فضايی با محبت شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به اینکه در ازدواج نباید تنها به مولفه های ظاهری توجه کرد، بیان داشت: ازدواج آگاهانه باید بر اساس اطلاعات انجام شود کمااینکه افزایش طلاق‌ در جامعه به این علت است که ازدواج‌ها بر اساس انتخاب خوب انجام نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در برخی خانواده ها شاهد طلاق عاطفی هستیم و ديگر صمیمیت و محبتی بین زوجين وجود ندارد، گفت: اين افراد به علت وجود فرزندان و یا عادت با هم زندگی می‌کنند.

وی اذعان داشت: در انتخاب درست باید با فردی ازدواج کنیم که به بلوغ اجتماعی، فردی و اجتماعی رسيده باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: انسان‌ها در ازدواج باید فرد نزديك به خصوصيات خود را انتخاب كنند و از لحاظ اعتقادی نیز باید بیشترین توجه را به این مقوله داشت.

فردوسی با اشاره به اینکه هم شانی و هم ترازی دختر و پسر بايد مورد توجه قرار گيرد، ادامه داد: دختر و پسر از لحاظ فرهنگی و اجتماعی باید در حد هم باشند و اگر خانواده دختر و پسر با هم برابری نکنند، با تغییر شرایط زندگی فرهنگ آنان نیز تغییر می‌کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به اینکه با فردی که فرهنگ متفاوت دارد در شرایطی می‌توان ازدواج کرد که بتوان فرهنگ آنان را یاد گرفت، ادامه داد: مشاوران می‌توانند در تعيين سازگاری دو فرد كه قصد ازدواج دارند، کمک کنند.

فردوسی  اذعان داشت: شخصیت‌ها باید به هم نزدیک باشد تا درکنار هم به آرامش برسند چراکه انسان‌ها باید تفاوت‌های خود را بفهمند و با آن به تفاهم برسند تا موفق شوند.

تحقیق در ازدواج واجب است و از نظر فرهنگی، اقتصادی دو طرف بايد مورد بررسي قرار گيرند

وی با اشاره به اینکه باید در خصوص گذراندن اوقات فراغت از همسر آینده خود سئوال كرد، بیان داشت: تحقیق در ازدواج واجب است و از نظر فرهنگی، اقتصادی دو طرف بايد مورد بررسي قرار گيرند.

وی افزود: روابط اعضای خانواده را باید مدنظر داشت چراکه ازدواج آغاز راه است و باید آن را حفظ كرد تا صعودكند و به سوي نزول نرود.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به اینکه ازدواج باید با تعهد و تفكر همراه باشد و در ازدواج باید نیازهای یکدیگر را برطرف کرد ادامه داد: شبکه‌های اجتماعي و ماهواره ای به الگوی خانواده‌ها تبدیل شده‌اند.

فردوسی با بیان اینکه باید از فضای مجازی فاصله گرفت و در فضای حقیقی بود و محبت خود را به همسر اعلام کرد، بیان داشت: نباید کارهایی که مخرب زندگی مشترک است انجام داد و باید ویژگی‌هایی که خانواده را محکم می‌کند ابراز شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به اینکه باید شکر گذار داشته‌ها و نداشته ها بود، افزود: باید شاد زندگی کرد و انتظارات طرفین نیز باید در حد توان همسر باشد.

وی با اشاه به اینکه جسم و روان روی یکدیگر تاثیر می‌گذارد، خطاب به جوانان ادامه داد: افکار مزاحم را به مغز خود راه ندهید و در برایر مشکلات علت یابی کنید تا رفع مسئله راحت و حل شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه  شهید بهشی با تاکید بر لزوم کسب دانش در  همسرداری، اذعان داشت: افرادی که دارای اعتماد به نفس بالا هستند دل دیگران را می‌شکنند و افراد بدبین نيز اين رويه را دارند.

کد N693851

وبگردی