آفتاب

رییس رژیم صهیونیستی در نشست "یادبود هولوکاست" سازمان ملل شرکت می‌کند

رییس رژیم صهیونیستی در نشست "یادبود هولوکاست" سازمان ملل شرکت می‌کند

رئیس‌رژیم صهیونیستی به آمریکا رفته تا در نشست "هفتادمین سالگرد پایان هولوکاست" در سازمان ملل حضور پیدا کرده و در این نشست سخنرانی کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این برای نخستین بار است که روون ریولین به عنوان رییس‌رژیم صهیونیستی به آمریکا سفری رسمی می‌کند.

سفر روون ریولین به آمریکا در حالی انجام می‌شود که تنش‌ها میان دو طرف پس از آن که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل دعوت مناقش‌برانگیز کنگره آمریکا برای سخنرانی در نشست این کنگره را پذیرفت، افزایش یافته است. این اقدام ظاهرا با کاخ سفید هماهنگ نشده بود.

رئیس رژیم صهیونیستی در سفر پنج روزه خود به آمریکا ابتدا به منظور سخنرانی در نشست هفتادمین سالگرد پایان هولوکاست در سازمان ملل که روز سه‌شنبه برگزار خواهد شد، به نیویورک می‌رود. این سخنرانی به دعوت بان کی مون،‌ دبیرکل سازمان ملل از ریولین انجام می‌شود.

ریولین در ماه ژوئیه گذشته به عنوان دهمین رئیس رژیم صهیونیستی کار خود را آغاز کرد.

وی همچنین قرار است مذاکراتی را با دبیرکل سازمان ملل و اعضای گروه‌های یهودیان، اسپانیایی زبان‌ها و آفریقایی-آمریکایی‌تبارها داشته باشد.

این در حالی است که در اوایل ماه مارس و دو هفته مانده به برگزاری انتخابات سراسری اسرائیل، بنیامین نتانیاهو نیز به واشنگتن می‌رود.

انتهای پیام

کد N693654

وبگردی