آفتاب
ابوترابی‌فرد در دیدار با نایب رئیس مجلس آلمان:

انتقاد از سیاست دوگانه غرب / زیر نقاب، حقوق بشر را پایمال می‌کنند

انتقاد از سیاست دوگانه غرب / زیر نقاب، حقوق بشر را پایمال می‌کنند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سیاست‌های دوگانه غرب در ارتباط با حقوق بشر گفت: مبارزه با پدیده شوم تروریسم نیازمند عزم جدی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی، سید محمد حسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی شب گذشته با خانم کلودیا روت نایب رئیس مجلس آلمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

ابوترابی‌فرد در ابتدای این دیدار روابط ایران و آلمان را خوب و ریشه دار خواند و افزود: ایران و آلمان از ظرفیت‌های فراوانی برای توسعه مناسبات خود درعرصه‌های سیاسی، اقتصادی و صنعتی برخوردارند که می‌بایست از آن‌ها استفاده کرد.

وی بر این اساس بر نقش مجالس دو کشور برای تسهیل روند گسترش همکاری‌های فیمابین تاکید کرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه از توجه به کرامت انسانی و حفظ محیط زیست به عنوان دو موضوع مهم و محوری برای همکاری دو کشور یاد کرد.

ابوترابی‌فرد در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از سیاست‌های دوگانه در ارتباط با حقوق بشر گفت: متاسفانه کم نیستند قدرت‌ها و جریانات سیاسی که زیر نقاب حقوق بشر در راستای پایمال کردن آن گام بر می‌دارند و از همه ظرفیت‌های خود برای تامین منافع‌شان حتی به بهای کشتار مردم بی‌گناه استفاده می کنند و ما امروز شاهد جنایت‌های آنان در سوریه و عراق و افغانستان هستیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به خطر گسترش تروریسم در منطقه گفت: مبارزه با پدیده شوم تروریسم به عنوان معضلی جهانی نیازمند عزم جدی و همکاری کلیه کشورهایی است که در این زمینه صادق هستند.

وی در این راستا توسعه ارتباطات میان مجالس ایران و آلمان را در شناخت و درک متقابل از دیدگاه‌های یکدیگر مفید دانست و افزود: حوزه‌های مختلفی برای همکاری میان دو کشور وجود دارد که نباید تنها آن را به مسائل هسته‌ای محدود کنیم.

نایب رئیس مجلس آلمان در ادامه این دیدار با اشاره به اوضاع منطقه و رشد و گسترش گروهک‌های تروریستی گفت: مقابله با پدیده تروریسم نیازمند همکاری جمعی تمام کشورهاست و با توجه به سابقه مثبت ایران در کمک به تامین امنیت و ثبات در منطقه، کمک ایران در این زمینه حائز اهمیت است.

خانم روت در پایان این دیدار نسبت به گسترش همکاری‌های دو کشور در مسائل دو جانبه و چند جانبه ابراز امیدواری کرد./

کد N693381

وبگردی