آفتاب
مظفری:

طرح جامع کاهش آلودگی هوا در شهر قزوین اجرا می شود

طرح جامع کاهش آلودگی هوا در شهر قزوین اجرا می شود

قزوین- معاونت نظارت و پایش از نقش ریزگردها در آلودگی هوای استان قزوین، از اجرای طرح جامع کاهش آلودگی هوا در شهر قزوین خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحسن مظفری ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های استان اظهارداشت: تا سال ۸۶ هیچ خبری از ریزگردها وجود نداشت و تنها سه استان تحت تاثیر این شرایط بود اما از سال ۸۶ به بعد ۲۲ استان از جمله قزوین در معرض این تهدید زیست محیطی قرار دارند و قزوین نیز سالانه۳۰ تا۴۰ روز از ریزگردها آسیب می بیند.

معاونت نظارت و پایش از نقش ریزگردها در آلودگی هوای استان قزوین بیان کرد: درنه ماه اول سال جاری ۲ روز شرایط ناسالم، ۴۷ روز شرایط آلودگی کم و ۲۰۷ روزهوا پاک داشتیم.

مظفری توسعه کمربند فضای سبز را از راههای کاهش آلودگی در مقابل هجوم ریزگردها دانست و یادآورشد: در هر شهر به ازای هر نفر باید یک تا دو درخت بکاریم تا از آلودگی نجات پیدا کنیم زیرا هر اصله درخت۱۰ تا ۱۶ متر پوشش فضای سبز را شامل می شود. وجایگزینی گاز به جای بنزین را از دیگر راههای کاهش آلودگی عنوان کرد و گفت: در استان قزوین۵۰ درصد آلودگی ها ناشی از فعالیت ناوگان حمل و نقل، ۴۰ درصد فعالیتهای صنعتی و کمتر از۱۰ درصد مربوط به منازل و سیستم های گرمایشی است.

معاونت نظارت و پایش اداره کل  محیط زیست استان قزوین بیان کرد: معاینه فنی خودروها و رفع اشکالات احتمالی آنها می تواند تا حدودی به کاهش آلودگی های شهری کمک کند

این مسئول ادامه داد: قزوین هر چند در زمره استانهای صنعتی کشور است اما آلودگی آن قابل قبول است و نگران کننده نیست و در کنترل آن و توسعه فضای سبز وضعیت مناسبی داریم.

کد N693218

وبگردی