آفتاب
حجت الاسلام دشتکی:

مجموعه های فرهنگی و دینی باید نظام مند، رصدگر و تحلیل گر شوند

مجموعه های فرهنگی و دینی باید نظام مند، رصدگر و تحلیل گر شوند

همدان – مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان بر نظام مندی و رصد برنامه های ایام فاطمیه تاکید کرد و گفت: مجموعه های فرهنگی و دینی را باید به مجموعه های نظام مند، رصدگر و تحلیل گر تبدیل کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی دشتکی ظهر یکشنبه در ستاد ساماندهی شئونات فرهنگی در مناسبت های مذهبی استان همدان با اشاره به اینکه بهمن ماه، ماه پر خیر و برکتی برای ملت ایران و تمام مستضعفان جهان است، ضمن تبریک فرا رسیدن ایام دهه فجر افزود: باید به این نکته که در چه جایگاهی بوده ایم و با توجه به بهره گیری از امام و اندیشه ها امام که برگرفته از قران و عترت است به کجا رسیده ایم، تامل بیشتری داشته باشم.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما را از اوج ذلت به اوج عزت رسانده و در نهایت از وابستگی کامل به استقلال و خود باوری رسانده است، اظهارداشت: این ها سرمایه های است که باید با تامل به آنها نگاه کرد و این خود باوری و استقلال و عزت قابل قیمت گذاری از منظر مادی نیست چراکه روح انسان و روح معنوی و اجتماعی جامعه را تقویت می کند و موتورمحرکی برای رسیدن انسان به سعادت است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان در ادامه با تاکید براینکه در دهه فجر باید رویکرد تحلیلی را درجامعه نهادینه کنیم تا مردم یک مقایسه تحلیلی انجام دهند، عنوان کرد: قبل از انقلاب اسلامی مردم درنهایت ذلت غیرقابل تحملی به سر می بردند اما از آن حالت به اوج عزت رسیدند و همه این استقلال ها، امیدها، خودباوری ها و جایگاه والایی که امروز مطرح است به ما، امام و اندیشه ها والای امام که برخواسته از قران و عترت است، برمی گردد.

حجت الاسلام دشتکی یکی از مشکلات روز را فاصله گرفتن جوامع بشری از سیره عملی قران و راهبردهای قران و مفاهیم قرانی و سیره عملی اهل بیت (ع) عنوان کرد و گفت:باید از فرصت هایی که با آن مواجه هستیم نهایت بهره را ببریم و اگر بخواهیم از این فرصت ها استفاده کنیم باید یک سیاست، رویکرد و یا چهارچوبی مشخص داشته باشیم.

وی با تاکید براینکه همه مردم در همه صحنه ها حضور فعال دارند  و بر کسی پوشیده نیست و حتی می خواهند بهتر از این ها حضور داشته باشند و نقش ایفا کنند، افزود: باید با یک برنامه ریزی خوب از حضور مردم نهایت بهره را در راستای تقویت باورهای دینی داشته باشیم.

حجت الاسلام دشتکی در ادامه با بیان اینکه در جلساتی که برگزار می شود باید برنامه ریزی ها و سیاست گذاری ها به نحو احسن صورت گیرد، اظهارداشت : در همین راستا باید رویکردی در دو حوزه فرهنگی و دینی داشته باشم.

وی با اشاره به اینکه در ایام فاطمیه رویکرد بیشتر باید تبیینی باشد، عنوان کرد : در این زمینه  احساس و بیان وقایع در جای خود باید محفوظ باشد اما آن وقایعی که بیان می شود باید یک رویکرد تحلیلی و منطبق با موضوعات روز باشد.

حجت الاسلام دشتکی با بیان اینکه در ایام فاطمیه مردم برای اجرای برنامه ها کمک می کنند، یاداورشد: رسانه ملی نیز اذهان را اماده می کند اما در رابطه با بحث مسائل محتوایی و ارائه این مسائل به جامعه و به ویژه جوانان همه و به ویژه فعالان حوزه عزاداری باید تلاش کنند.

وی با تاکید براینکه اگربحث محتوایی را با نگاه تحلیلی ارائه دهیم فضا آماده است و مردم نهایت بهره را می برند، گفت: در این زمینه مداحان، مسئولان هیئت های مذهبی و غیره بسیار اثر گذار خواهند بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان همچنین بر نظام مندی و رصد برنامه های ایام فاطمیه تاکید کرد و افزود: امروزه مساجد، هیئات مذهبی، علما و غیره منجر به تحولی در دنیا شده اند و نظام استکبار را به چالش کشیده اند و غربی ها در صدد هستند که اهداف شوم خود را عملی کنند لذا در این زمینه  نظام مندی در اجرای برنامه ها  و رصد فعالیت ها به این موضوع کمک زیادی می کند.

حجت الاسلام علی دشتکی در ادامه با بیان اینکه مجموعه های فرهنگی و دینی را باید به یک مجموعه نظام مند، رصد گر و تحلیل گر تبدیل کنیم، اظهارداشت: در برنامه ریزی ها باید نقش هدایتی را مد نظر قرار دهیم چراکه اگر این موضوع به صورت منسجم جمع بندی شود مجموعه های اجرایی خوبی به نام مبلغان، مساجد، علما، هیئات، مراکز و موسسات فرهنگی و اقشار تاثیرگذار دیگر که افتخارشان اینست که نامشان در زمره فعالان ایام فاطمیه قرار گیرد بسیار موثر خواهند بود که استفاده از این ظرفیت ها نیاز به سیاست گذاری دارد.

کد N692868

وبگردی