آفتاب
رییس پژوهشگاه صنعت نفت خبر داد

صدور گواهینامه کیفیت برای قطعات حوزه نفت/راه‌اندازی دو شرکت دانش‌بنیان

صدور گواهینامه کیفیت برای قطعات حوزه نفت/راه‌اندازی دو شرکت دانش‌بنیان

رییس پژوهشگاه صنعت نفت از صدور گواهینامه کیفیت برای ساخت قطعات مورد نیاز صنعت نفت خبر داد و گفت: به منظور جلوگیری از خوردگی تاسیسات و تجهیزات حوزه نفت پروژه‌های تحقیقاتی ای در این پژوهشگاه در دست اجرا است.

به گزارش خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر حمیدرضا کاتوزیان در حاشیه بازدید اصحاب رسانه از پردیس پایین‌دستی پژوهشگاه صنعت نفت، فعالیت‌های این پژوهشگاه را در راستای سیاست‌ها و اولویت‌های دولت عنوان کرد و افزود: در این راستا فعالیت این پژوهشگاه در حوزه فناوری‌های صنعت نفت و گاز در این پژوهشگاه ساماندهی شد.

وی با تاکید بر این‌که بخش علم و تحقیقاتی توسعه میادین در حوزه صنایع بالادستی نفت به پژوهشگاه واگذار شده است، اظهار داشت: در صورتی که بتوانیم یک درصد ازدیاد برداشت در میادین نفتی داشته باشیم موجب میلیارد‌ها دلار سودآوری خواهیم بود.

رییس پژوهشگاه صنعت نفت با اشاره به برنامه‌های این پژوهشگاه در حوزه پایین ‌دستی یادآور شد: در حال حاضر تلاش می‌شود تا واحد‌های فرایند مهندسی پالایش در این بخش از صنایع نفت ایجاد شود که در این راستا اقدامات مناسبی در دستور کار این پژوهشگاه قرار دارد.

کاتوزیان، پاکسازی خاک و آب از آلاینده‌های نفتی را از دیگر برنامه‌های این پژوهشگاه در پردیس انرژی و محیط زیست عنوان و خاطر‌ نشان کرد: علاوه بر آن یکی از معضلات موجود در صنعت نفت بحث خوردگی و از بین رفتن تجهیزات نفتی است که در این زمینه پروژه‌های تحقیقاتی در این پژوهشگاه در دست اقدام است.

وی همچنین تولید نرم‌افزار‌ها را از دیگر برنامه‌های این پژوهشگاه نام برد و گفت: نرم‌افزارهای مورد نیاز صنعت نفت بسیار حائز اهمیت است که در این زمینه برنامه‌هایی را در دستور کار داریم.

رییس پژوهشگاه صنعت نفت همچنین با اشاره به اقدامات این پژوهشگاه در زمینه‌ی راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه نفت افزود: در حال حاضر یک شرکت دانش‌بنیان در حوزه کاتالیست ایجاد شده است و همچنین شرکتی نیز اخیرا در زمینه‌ نانوتکنولوژی راه‌اندازی شده است.

وی با تاکید بر این‌که این شرکت‌ها در محلی بیرون از پژوهشگاه ایجاد می‌شوند، گفت: علاوه بر آن دفتری در پژوهشگاه ایجاد شده است تا ارتباط آنها با پژوهشگاه حفظ شود.

کاتوزیان همچنین با اشاره به زمینه‌ فعالیت‌های دیگر شرکت‌های دانش‌بنیان یادآور شد: علاوه بر آن در صدد ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه روغن و روان‌کاری در حال ایجاد است که مذاکرات اولیه‌ی آن نیز صورت گرفته است.

رییس پژوهشگاه نفت ساخت و تولید مواد مورد نیاز در حوزه حفاری را از دیگر زمینه‌های فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان نام برد و گفت: ایجاد شرکت دانش‌بنیان در این زمینه در پردیس بالادستی پژوهشگاه صنعت نفت مطرح است.

کاتوزیان از صدور گواهینامه کیفیت برای تولید قطعات مورد نیاز صنعت نفت خبر داد و اظهار کرد: پژوهشگاه صنعت نفت، رکن اساسی تست کیفیت قطعات است که در این زمینه با همکاری انجمن نفت اقدام به صدور گواهینامه کیفیت برای قطعات کردیم.

به گفته وی در حال حاضر اقدام به صدور گواهینامه کیفیت برای تولید پمپ و مکانیک سیل شده است و برای سایر قطعات نیز اقدام به صدور تاییدیه‌های کیفی خواهد شد.

انتهای پیام

کد N692831

وبگردی