آفتاب

«تک تیرانداز آمریکایی» مسلمانان را به خطر انداخت/ سکوت ایستوود

«تک تیرانداز آمریکایی» مسلمانان را به خطر انداخت/ سکوت ایستوود

مسلمانان آمریکا می گویند با اکران فیلم «تک تیرانداز آمریکایی» آنها با افزایش تهدیدات روبه رو شده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینکوایرر، یک سازمان عربی-آمریکایی با نوشتن نامه‌ای خطاب به کلینت ایستوود و بازیگر این فیلم بردلی کوپر اعلام کرده است اکران این فیلم موجب شده تا میزان تهدیدات علیه مسلمانان در این کشور افزایش یابد.

این نامه سرگشاده که پنج شنبه در آمریکا منتشر شده از سوی سازمان کمیته ضد تبعیض منتشر شده و می‌گوید این فیلم که درباره جنگ عراق است و داستان یک تک‌تیرانداز آمریکایی در این جنگ را روایت می کند، به تهدید علیه عرب‌ها می افزاید.

در اعلامیه این سازمان عربی-آمریکایی آمده است: در چند روز اخیر بیشتر ما با افزایش تهدیدهای خشونت آمیز روبه رو شده ایم و این نتیجه تصویر شدن داستان تک تیرانداز در عراق است.

این گروه گفته است صدها پیام خشونت آمیز را از طریق شبکه‌های اجتماعی و از سوی تماشاگران این فیلم دریافت کرده است. این دفتر اعلام کرده اف‌بی‌آی را در جریان این تهدیدها قرار داده و واژه‌های خشونت‌آمیز ستاره‌های این فیلم را که در پیام‌ها تکرار می‌شوند، محکوم می‌کند.

سامر خلق رییس این سازمان نوشته است این دو چهره مشهور باید از دید خود، نفوذ خود و ارتباط خود با فیلم برای کاهش فشار و کم کردن خطرات جدی که جامعه اعراب حاضر در آمریکا را تهدید می‌کند، استفاده کنند.

این فیلم که از آغاز سال جدید در آمریکا اکران شده بر مبنای کتاب زندگی کریس کایل تک تیرانداز آمریکایی در جنگ عراق ساخته شده و نامزد دریافت 6 اسکار نیز شده است.

در همین حال کلینت ایستوود که ساعتی پیش در صبحانه جشن معرفی بهترین تهیه کنندگان آمریکا شرکت داشت گفت: این فیلم بزرگترین بیانیه ضد جنگ است که نشان می‌دهد جنگ چه بر سر خانواده ها و افرادی که از جنگ به زندگی عادی باز می‌گردند، می آورد. درست همان بلایی که سر کریس کایل آورد.

کلینت ایستوود که قبلا فیلم جنگی «نامه هایی از ایوو جیما» را درباره جنگ جهانی دوم ساخته گفت می‌خواست با این فیلم به مردم کمک کند تا بازگشتگان از جنگ را درک کنند همانطور که مرگی که شامل حال کریس کایل شد نیز مرگی خوب نبود.

کلینت ایستوود در سخنانی که امروز صبح بیان کرد، به این نامه و مساله اعراب آمریکایی اشاره‌ای نکرد.

وی قبلا گفته بود پیش از ساخته شدن این فیلم با بردلی کوپر به تگزاس رفته بود و با بیوه کایل صحبت کرده بود و با پدر و مادر این سرباز و بچه‌هایش دیدار کرده بود تا تاریخ خانواده او و موقعیت‌شان را درست درک کند.

گاردین نیز با درج نامه اعتراض سازمان کمیته ضدتبعیض به بررسی در میان پیام‌های توییتری پرداخته و می نویسد این پیام‌ها نشان دهنده خشمی جدی علیه اعراب است که به عینه در آنها نوشته می شود از این افراد متنفرند و می‌خواهند آنها را بکشند.

در این پیام ها به کرات ذکر شده که تماشای این فیلم آنها را تشویق کرده تا به اعراب شلیک کنند. یک توییت دیگر نوشته است: این که فیلمی عرب‌ها را واقعا همانی که هستند تصویر کرده خیلی خوب است و ما باید آنها را نابود کنیم.

عابد عیوب از دیگر مسئولان این سازمان از کلینت ایستوود خواسته است تا رسما عرب‌های ساکن در آمریکا را آمریکایی بنامد تا اندکی از تهدیداتی که پیش روی آنهاست، کاهش یابد.  

کد N692830

وبگردی