آفتاب
فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با ایلنا:

هزینه بر وزارت خارجه از داخل جهت‌دهی می‌شود

هزینه بر وزارت خارجه از داخل جهت‌دهی می‌شود

در مقابل گفته‌های امیدوار‌کننده ظریف، اوباما و سخنگوی کاخ سفید حرف از ۵۰ درصد به میان می‌آورند لذا در تغییر و نوسان این درصد‌ها باید مقداری دقیق بود تا منجر به هزینه دادن ایران شود.

عضو پیشین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی٬ اظهار داشت: ایران و آمریکا هزینه‌های زیادی برای روابط دیپلماتیک خود پرداخت کرده‌اند که همین پیاده روی آقای ظریف به نوعی یک هزینه را بر وزارت امور خارجه بار کرده که البته به این هزینه‌ها از داخل جهت داده می‌شود.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا٬ بیان داشت: عده‌ای در داخل تسهیل در پرونده هسته‌ای و حتی قدم زدن دیپلماتیک ظریف و جان کری را مفید می‌دانند و آن را در رسیدن زودهنگام به توافق مفید می‌دانند و حتی این اقدمات را عادی می‌شمارند اما عده‌ای دیگر این موضع را منفی اعلام می‌کنند.

وی ادامه داد: گفته‌های آقای ظریف امیدوار کننده است چراکه اوضاع و احوال مذاکره این پیام را مخابره می‌کند اما در مقابل، اوباما و سخنگوی کاخ سفید حرف از ۵۰ درصد به میان می‌آورند لذا باید در تغییر و نوسان این درصد‌ها مقداری دقیق بود تا منجر به هزینه دادن ایران شود.

نماینده پیشین مجلس در پایان با اشاره به طبیعی بودن اختلافات در هر مذاکره‌ای٬ بیان داشت: مذاکره برای حل اختلاف است چراکه اگر اختلافی وجود نداشت که مذاکره صورت نمی‌گرفت اما معتقدم در شرایط کنونی رسیدن به یک توافق چه در کلیات و چه در جزئیات به سود آمریکایی‌هاست چراکه پرونده هسته‌ای در اولویت کاری وزارت خارجه آمریکا قرار دارد و این حاکی از اهمیت این پرونده برای غربی‌هاست لذا باید بگویم اهمیت پیاده‌روی وزیر خارجه کشورمان با جان کری در آینده مشهود خواهد شد.

کد N692776

وبگردی