آفتاب
انتقاد سخنگوی هیات رئیسه مجلس؛

کاهش بودجه شبکه ملی اطلاعات به دلیل عدم استقبال وزارت ارتباطات

کاهش بودجه شبکه ملی اطلاعات به دلیل عدم استقبال وزارت ارتباطات

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از عملکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد شبکه ملی اطلاعات و فروش اینترنت با قیمت 40 میلیون تومان بابت هر لینک STM1 پهنای باند، انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز نعمتی در برنامه گفتگوی خبری شبکه خبر، از آماده نبودن زیرساختهای ارتباطی قبل از واگذاری نسل سوم موبایل و عدم سرویس دهی مناسب به مشترکان موبایل و اینترنت انتقاد کرد.

پهنای باند هزار دلاری 40 میلیون تومان فروخته می شود

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی یکی از مشکلات مردم را گرانی نرخ اینترنت عنوان کرد و گفت: قیمت یک STM1 پهنای باند حدود 800 تا هزار دلار است که وزارت ارتباطات آن را حدود 40 میلیون تومان به مصرف کننده نهایی می فروشد؛ این درحالی است که هر STM1 اینترنت در کشورهای همسایه مانند عراق حدود 11 میلیون تومان، در آذربایجان حدود 14 میلیون تومان و در افغانستان 27 میلیون است.

1400 میلیارد تومان بودجه وزارت ارتباطات معطل مانده است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در مورد بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: سال 93 حدود 2 هزار میلیارد تومان بودجه برای توسعه زیرساختهای ارتباطی درنظر گرفته شد اما تاکنون فقط 600 میلیارد تومان از این بودجه جذب شده و 1400 میلیارد تومان معطل مانده است.

وی با بیان اینکه پیش بینی درآمدهای ناشی از فناوری اطلاعات 4500 میلیارد تومان است افزود: در سال قبل این رقم 4600 میلیارد تومان بوده است.

وزارت ارتباطات از بودجه شبکه ملی اطلاعات استقبال نکرد

نعمتی با تاکید براینکه برای شبکه ملی اطلاعات حدود 1230 میلیارد تومان بودجه برای سال 93 درنظر گرفته شد افزود: این پروژه تاکنون محقق نشده است و از آنجایی که این بودجه با استقبال وزارت ارتباطات مواجه نشد برای سال 94 بودجه کاهش پیدا کرد و به هزار میلیارد تومان رسید.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این درحالی است که پروژه شبکه ملی اطلاعات نیازمند 12 هزار میلیارد تومان تزریق بودجه است.

وی با بیان اینکه مجموع اعتبارات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، در سال 93 حدود 2 درصد بودجه کل کشور بود خاطرنشان کرد: در سالهای گذشته این رقم 7 دهم درصد بود که امسال به 5 هزار و 300 میلیارد تومان می رسد.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت الکترونیک در کشور اجرایی نشده افزود: برنامه های وزارت ارتباطات در رسیدن به هاب منطقه، رسیدن به 2 درصد  GDP و اشتغالزایی تاکنون محقق نشده است.

کد N692704

وبگردی