آفتاب
دبیر کل حزب موتلفه:

سخنگوی دولت سخنان غیراخلاقی خود را تصحیح نماید

سخنگوی دولت سخنان غیراخلاقی خود را تصحیح نماید

دولت اگر سفیر فرانسه را اخراج نمی‌کند حداقل در احضار او کوتاهی نکند/دولت حتماً در رفتار سیاسی خارجی باید اصول و آرمانهای انقلاب و مردم را رعایت کند.



محمدنبی حبیبی با اشاره به سفر وزیر خارجه به پاریس در اوج مخالفت‌های جهانی به اهانت به مقدسات در فرانسه گفت دولت باید در سیاست خارجی با حفظ روحیه انقلابی اسلامی عمل کند.

به گزارش ایلنا، وی که در پایان نشست دبیران این حزب سخن می‌گفت، افزود: وقتی رئیس جمهور فرانسه و نخست وزیر منفور انگلیس رسماً از اهانت هفته‌نامه شارلی ابدو به پیامبر گرامی اسلام(ص) حمایت می‌کنند و بی شرمانه آن را آزادی بیان تلقی می‌کنند در حالی که جهان اسلام یک پارچه فریاد نفرت از اهانت به مقدسات اسلام توسط دولتهای غربی است سفر آقای ظریف به پاریس آن هم بدون محکوم کردن علنی و رسمی این فضاحت چه معنی می‌دهد.

حبیبی با اشاره به پیاده‌روی آقای ظریف با کری در خیابانهای ژنو بیان داشت: وزیر خارجه ما با این تصویر خود در خیابانهای ژنو چه پیامی می‌خواهد به مردم ایران و مردم منطقه و جهان در خصوص مذاکرات هسته ای بدهد. اصولاً اگر کوچکترین صمیمیتی بین ما و آمریکا وجود دارد که منجر به گردش خیابانی دو وزیر خارجه بشود؟

وی افزود: در حالی که کنگره آمریکا در تدارک وضع تحریم‌های جدید است و در حالی که طرف غربی به تعهدات خود در توافق ژنو عمل نکرده است، نمایش این میزان دوستی و صمیمیت در مذاکرات چه معنی می‌دهد.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به سخنان ظریف در داووس که اعلام کرد اگر کنگره تحریم‌های جدید وضع کند مجلس شورای اسلامی مقابله به مثل می‌کند، تصریح کرد: این موضع خوب و قابل تقدیری است اما لازم است دولت هم در این باره موضع خود را روشن اعلام نماید. در پاسخ این شرارت آمریکائیها چه می‌خواهد بکند. آیا دولت در طراحی پیامهای سیاسی خود فکری برای مقابله به مثل کرده است.

وی با اشاره به اعتراض رسانه‌ها و نیز ائمه جمعه سراسر کشور به دو خطای دیپلماتیک وزیر خارجه اظهار داشت: رسانه‌های اصولگرا طی دو هفته اخیر و در جمعه گذشته همه ائمه جمعه یک نقد مشفقانه به وزیر محترم خارجه داشتند و گله خود را از این رویکرد و خطای دیپلماتیک اعلام کردند. دولت باید به این نقد از باب خریداری نگاه کند و سخنگوی دولت سخنان غیراخلاقی خود را تصحیح نماید.

وی تاکید کرد: دولت حتماً در رفتار سیاسی خارجی باید اصول و آرمانهای انقلاب و مردم را رعایت کند. ملت هر گونه عدم رعایت از خط امام و رهبری در دیپلماسی خارجی را برنمی تابد. دولت اگر سفیر فرانسه را اخراج نمی‌کند حداقل در احضار او کوتاهی نکند.

حبیبی با اشاره به برگزاری اجلاس سراسری دبیران استانها و شهرستانهای این حزب در مشهد گفت: اجلاس مشهد با شعار بصیرت انقلابی و همگرایی ولایی برگزار می‌شود.

وی افزود: قرار است در این نشست دبیران استانها و شهرستانها به بررسی روند همگرایی اصولگرایان در سراسر کشور بپردازند. همچنین آخرین تحولات سیاسی کشور، منطقه و جهان را مورد مداقه قرار دهند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مرگ ملک عبدالله گفت: حکومت 10 ساله ملک عبدالله تصویر بسیار تیره‌ای از این مدعی خادم الحرمین نشان می‌دهد. یک پای اختلافات در جهان اسلام و حمایت بی رحمانه از تروریسم سر از ریاض در می‌آورد. صدها هزار انسان بی‌گناه در عراق، سوریه، یمن و افغانستان قربانی سیاستهای غلط ریاض هستند. بی ثباتی حکومتهای منطقه محصول اخلال و دخالت ریاض در این کشورهاست.

وی افزود: حمایت بی چون و چرا از استبداد در بحرین و فشار به شیعیان در عربستان از رویکردهای غلط حکام عربستان است. غارت نفت که ثروت ملی و متعلق به مردم عربستان است توسط بیگانگان، یکی از کارهایی است که در دوران ملک عبدالله افزایش یافته است.

حبیبی بیان داشت: اگر جانشین ملک عبدالله بخواهد همان مسیر را برود آینده خوبی برای حاکمان عربستان متصور نیست. ملک سلمان باید یک خانه‌تکانی در ریاض انجام دهد و کسانی که به جای خادم‌الحرمین بودن می‌خواهند خادم رژیم صهیونیستی و انگلیس و آمریکا در ریاض باشد از صحنه حکومت در این کشور دور کند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در مورد فلسفه ارسال نامه رهبری به جوانان آمریکا و اروپا اظهار داشت: انتشار این نامه یک ابتکار بی نظیر برای برقراری ارتباط با ذهن و فکر جوانان اروپا و آمریکا بود. جوانانی که جویای درک اسلام و قرآن هستند.

وی افزود: رهبری معظم انقلاب با طرح 9 سوال و 2 درخواست در راستای نظم جدید جهانی، جوانان اروپا و آمریکا را به وادی یک حقیقت دعوت کردند تا بر اساس فطرت خود بدون واسطه و مستقیم با منابع اصیل اسلامی با قرآن و پیامبر اکرم(ص) ارتباط برقرار کنند و آن را بشناسند. اگر این شناخت خوب انجام شود موج جدید اسلام‌گرایی جلوی موج اسلام‌هراسی را خواهد گرفت.

حبیبی در پایان سخنان خود با اشاره به شهادت سرداران سرافراز حزب‌الله و نیز شهادت شهید الله دادی در قنیطره گفت: خون سرداران شهید حزب‌الله و شهید الله دادی روح تازه به مقاومت در منطقه دمیده است.

وی افزود: رژیم صهیونیستی باید منتظر پاسخ ایران و حزب الله بماند آنها باید دوباره به پناه‌گاه‌های خود برگردند. واکنش حزب‌الله پاسخ کوبنده‌ای به شرارت اخیر رژیم صهیونیستی خواهد بود. حزب‌الله باید دست

کد N692669

وبگردی