آفتاب

آیا می‌دانید درآمد اپ‌استور اپل از هالیوود بیشتر است؟!

آیا می‌دانید درآمد اپ‌استور اپل از هالیوود بیشتر است؟!

توسعه‌دهندگان اپلیکشن‌های iOS در سال گذشته، درآمدی بیش از درآمد دفاتر هالیوود در ایالات متحده داشته‌اند.

فارنت: توسعه‌دهندگان اپلیکشن‌های iOS در سال گذشته، درآمدی بیش از درآمد دفاتر هالیوود در ایالات متحده داشته‌اند. بنا بر گزارش سایت Asymco، تعداد اپلیکیشن‌های گوشی‌های همراه از مجموع تمام محتواهای دیجیتالی نظیر آهنگ، برنامه‌های تلویزیونی، اجاره و خرید فیلم‌های سینمایی بیشتر بوده است.
اپل تقریبا ۲۵ میلیارد دلار به توسعه‌دهنگان خود پرداخت کرده است که این نه تنها به معنی برتری صنعت اپلیکیشن نسبت به هالیوود است بلکه در سطح فردی می‌توان گفت که درآمد بعضی از توسعه‌دهندگان از ستارگان هالیوود نیز بیشتر است. بنابراین اگر به فکر ثروتمند شدن هستید، سعی نکنید یکی مثل براد پیت شوید! تلاشتان را روی “دانگ نگویان” شدن متمرکز کنید.
به نمودار زیر توجه کنید:

اپ‌استور نه تنها توانسته است که درآمد بیشتری از هالیوود کسب کند، بلکه موفق به ایجاد ۶۲۷۰۰۰ شغل در ایلات متحده شده است. حال آن که این میزان اشتغال‌زایی در هالیوود معادل ۳۷۴۰۰۰ شغل بوده است. نکته دیگری که کفه ترازوی اپ‌استور را نسبت به هالیوود سنگین‌تر می‌کند، رشد سریع و برق‌آسای اپ‌استور است. اپل در اولین هفته سال جدید میلادی توانسته است از طریق اپلیکیشن‌های خود، ۵۰۰ میلیون دلار کسب درآمد کند.
در سال گذشته، صورت‌حساب‌های اپل با ۵۰% افزایش همراه بوده است و ۱۰ میلیارد دلار به توسعه دهندگانی پرداخت شده است که از سال ۱۳۸۷ تا کنون موفق به فروش ۴۰% از اپلیکیشن‌های اپ‌استور شده‌اند. بعید می‌دانیم که در گذشته، رسیدن به چنین موفقیتی حتی در تصور مدیران اپل می‌گنجید. مخصوصا که زمانی استیو جابز اعلام کرده بود با تولید محصولی مثل آیفون مخالف است!
کد N692622

وبگردی