آفتاب

پیشمرگ‌ها حمله داعش به جنوب اربیل را ناکام گذاشتند/رسیدن محموله کمک‌های انسانی به الانبار

پیشمرگ‌ها حمله داعش به جنوب اربیل را ناکام گذاشتند/رسیدن محموله کمک‌های انسانی به الانبار

منابع نظامی در نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان عراق اعلام کردند که پیشمرگ‌ها حمله داعش را به منطقه "کویر" در جنوب اربیل نام گذاشتند. همچنین در مناطقی در غرب موصل پیشروی کرده و در حال حاضر در کمتر از 15 کیلومتری این شهر قرار دارند. منابع عراقی نیز از رسیدن اولنی محموله کمک‌های بشردوستانه به شهرهای محاصره شده در الانبار خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، یک منبع نظامی در نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که این نیروها مانع حمله افراد مسلح داعش به روستای "تل الریم" و منطقه "تل الشعیر" ارتفاعات "سلطان عبدالله" در منطقه کویر واقع در 40 کیلومتری جنوب اربیل شدند و ده‌ها تن از اعضای داعش را به هلاکت رساندند.

فرماندهی عملیات بغداد اعلام کرد که نیروهای امنیتی موفق شدند منطقه "البناعی" در شمال عراق را آزاد کنند. نیروهای امنیتی همچنین اقدام به خنثی کردن بمب‌ها و منازل بمب گذاری شده کردند.

به گزارش منابع چند تن از اعضای داعش طی این عملیات کشته شدند.

از سوی دیگر بر اثر انفجار بمب در مناطق العامریه، الزعفرانیه، الغزالیه در مرکز بغداد 46 غیرنظامی کشته و زخمی شدند.

شش تن از نیروهای پلیس عراق نیز در انفجار بمبی در روستای "عرب جبور" در جنوب بغداد کشته شدند.

همچنین اعضای داعش 12 تن از قبیله "البوعجیل" را به اتهام جاسوسی در تکریت اعدام کردند. اعضای داعش همچنین 56 تن از قبیله "البومتیوت" را در موصل اعدام کردند.

وزارت دفاع عراق نیز اعلام کرد که روستای "الخسفه" در غرب رمادی توسط نیروهای امنیتی آزاد شد. در عملیات نیروهای امنیتی عراق تعداد زیادی از اعضای داعش کشته شدند.

در همین راستا عبدالامیر الزیدی، فرمانده عملیات دجله عراق اعلام کرد که افراد مسلح با استفاده از یک بمب خودروی وی و هادی العامری، رئیس سازمان بدر عراق را در هنگام بازدید آن‌ها از منطقه المقدادیه در استان بعقوبه هدف قرار دادند اما از ترور جان سالم به در بردند.

نیروهای پیشمرگ روستای "الصالحیه" از توابع شهرستان تلعفر در غرب موصل را آزاد کردند. درگیری‌های شدیدی نیز میان آن‌ها و اعضای داعش رخ داد.

منابع کرد همچنین اعلام کردند که بیش از 200 داعشی طی دو روز گذشته در جنوب سد موصل کشته شدند.

همچنین اثیل النجیفی، استاندار نینوا اعلام کرد که نیروهای پیشمرگ پیشروی زیادی به سمت موصل داشته‌اند و در حال حاضر در کمتر از 15 کیلومتری این شهر قرار دارند.

منابع امنیتی عراق همچنین اعلام کردند که جنگنده‌های ائتلاف 10 پایگاه داعش را در پایگاه "البکاره" و پایگاه‌های دیگر در مرکز شهرستان حویجه واقع در کرکوک بمباران کردند.

به گزارش این منابع حملات هوایی موجب کشته شدن 35 داعشی و منهدم شدن خودروها و تجهیزات آن‌ها و همچنین فرار تعداد زیادی از ساکنان این شهرستان شد.

خالد الداوی، عضو کمیته عالی امدادرسانی و پناهندگی به آوارگان اعلام کرد که دو هواپیمای حامل کمک‌های انسانی و غذایی شامل آرد، برنج و روغن به درخواست صالح مطلق، معاون نخست وزیر عراق وارد الانبار شدند و 10 تن از این مواد غذایی میان ساکنان شهر البغدادی و 20 تن میان ساکنان شهر حدیثه توزیع شد.

الراوی اعلام کرد که هر هفته چهار پرواز از طریق پل هوایی میان بغدادی و حدیثه صورت می‌گیرد که مواد غذایی، دارویی و دیگر کمک‌ها را در میان شهرهای محاصره شده در الانبار توزیع می‌کنند.

وی گفت که این کمیته 350 چادر را برای آوارگان در منطقه عامریه در فلوجه ارسال کرده است.

برزان العبیدی، رئیس شورای شهرداری منطقه البغدادی نیز اعلام کرد که در این منطقه بیش از 50 هزار تن محاصره هستند و با کمبود مواد غذایی و دارویی مواجهند.

انتهای پیام

کد N692606

وبگردی