آفتاب
رئیس اتحادیه فرش ماشینی تهران در پاسخ به ایلنا خبر داد:

ابطال ۵۰ پروانه کسب صنف فرش ماشینی از ابتدای سال

ابطال ۵۰ پروانه کسب صنف فرش ماشینی از ابتدای سال

بر اساس ماده ۱۳ قانون نظام صنفی تبلیغات خلاف واقع جرم محسوب می‌شود. / به منظور جلوگیری از فعالیت غیر مجاز پخش تبلیغات کذب ومتقلبانه نامه‌ای به سازمان صدا وسیما ارسال شد.

رئیس اتحادیه فرش ماشینی تهران از ابطال ۵۰ پروانه کسب صنف فرش ماشینی از ابتدای سال خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد هادی کمالیان، پیش از ظهر امروز در یک نشست خبری با اشاره به سوء استفاده از مصاحبه هیات مدیره و رئیس اتحادیه فرش ماشینی تهران در برنامه تبلیغاتی یکی از برندهای فرش ماشینی و فعالیت غیر مجاز این گونه واحد‌ها، اظهار داشت: در تاریخ پانزدهم دی ماه ۹۳ اشخاصی با هویت شرکتی خاص با ارائه نامه‌ای به اتحادیه فرش ماشینی مراجعه کردند و اعلام داشتند از طرف سازمان صدا وسیما قصد تهیه مستندی جهت پخش در تلویزیون با موضوع حمایت از حقوق مصرف کننده را دارند و بدین منظور به اتحادیه‌های صنوف مختلف مراجعه و در حال تهیه برنامه مستند هستند.

وی افزود: اما آن‌ها متاسفانه بدون اطلاع و رضایت هیات مدیره و برخلاف توافقات فی مابین قسمتهایی از مصاحبه را تعمدا انتخاب و در برنامه تبلیغاتی سیما پخش کردند این درحالی است که براساس مقررات هر گونه تبلیغات باید زیر نظر اتحادیه و با اخذ مجوز انجام شود.

وی تصریح کرد: بر اساس ماده ۱۳ قانون نظام صنفی تبلیغات خلاف واقع جرم محسوب می‌شود.

کمالیان ادامه داد: پس از اطلاع با تماس‌های مکرر اعتراض‌های خود را به صدا و سیما و اتاق اصناف کشور اعلام کردیم و از طریق مراجع ذیصلاح قانونی شکایت خود را مطرح کردیم.

وی گفت: همچنین به منظور جلوگیری از فعالیت غیر مجاز پخش تبلیغات کذب ومتقلبانه نامه‌ای به سازمان صدا وسیما ارسال شد.

وی در ادامه با بیان اینکه حدود ۷۰۰ نفر عضو اتحادیه فرش ماشینی هستند، گفت: با توجه به بازار فعلی ریزشهایی نیز داشته‌ایم و روزانه بین ۵ الی۶ واحد برای ابطال پروانه کسب به ما مراجعه می‌کنند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی براینکه از ابتدای سال تاکنون چه تعداد پروانه کسب ابطال شده است؟، افزود: ۵۰ پروانه کسب باطل شده اما ما نگران ریزشهای بعدی هستیم.

کمالیان در ادامه گفت: سالیانه بین ۱۶۰ تا ۱۷۰ متر فرش تولید می‌شود که حدود ۹۰ هزار متر آن مصرف داخل است و مازاد آن به کشورهای چین، ‌افغانستان، کانادا و ژاپن صادر می‌شود همچنین ۲۶ تا ۲۷ برند بر‌تر ما در نمایشگاههای خارجی هر ساله حضور دارند.

رئیس اتحادیه صنف فرش ماشینی تصریح کرد: درگذشته اکثر فرشهای فانتزی وارداتی بود اما در سه سال اخیر با واردات دستگاههای مدرن بیشتر تولیدات در کشور انجام می‌شود و نیاز داخل نیز برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه واردات فرش ماشینی از ترکیه مقرون به صرفه نیست، افزود: تعرفه بالا باعث شده تا واردات برای وارد کنندگان به صرفه نباشد.

وی همچنین در خصوص پروانه کسب صنف فرش ماشینی، خاطر نشان کرد: در حال حاضر بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ واحد صنفی دارای پروانه کسب هستند و توزیع فرشهای ماشینی نیز به جز واحدهای صنفی در قالب تعاونی‌ها نیز صورت می‌گیرد.

کد N692545

وبگردی