آفتاب

رهبران جنبش حامی دموکراسی هنگ‌کنگ بازداشت و سپس آزاد شدند

رهبران جنبش حامی دموکراسی هنگ‌کنگ بازداشت و سپس آزاد شدند

همزمان با دفاع رئیس پلیس هنگ‌کنگ از تحقیقات درباره اعتراضات گسترده و ابراز این مساله که این اقدام یک "نمایش" نیست، بنیان‌گذاران اصلی جنبش حامی دموکراسی "اشغال" این دولت‌شهر بازداشت و سپس آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، تعدادی از رهبران معترضان حامی دموکراسی هنگ‌کنگ بازداشت و بدون اتهام آزاد شدند و برخی تحقیقات درباره اعتراضات گسترده را آزاردهنده خواندند.

"بنی تای"، بنیان‌گذار جنبش "اشغال" گفت، وی، "چان کین من" و "چو ییو مینگ" به اتهامات سازماندهی و شرکت در تجمعی غیرقانونی رسما بازداشت شده اما محکوم نشدند.

بنی تای افزود: به سه تن از ما فیلم‌ها و مقاله‌هایی را نشان داده و ما را بدون قید و شرط آزاد کردند.

بیش از دو ماه از راهپیمایی‌های خیابانی که خواستار برگزاری انتخاباتی کاملا آزاد بودند و در دسامبر سال گذشته میلادی پس از پاکسازی کمپ‌های اعتراضی پایان یافت، می‌گذرد اما پلیس متعهد شده تا درباره «عاملان تحریک‌کننده اصلی» این اعتراضات تحقیق کند.

"اندی تسانگ"، رئیس پلیس هنگ‌کنگ ضمن دفاع از این تحقیقات، به خبرنگاران گفت: پلیس به صورت غیرعلنی برنامه‌ریزی‌ها برای بازداشت این افراد را انجام می‌دهد و هرگز آنها را علنی نمی‌سازد، چطور می‌توانید بگویید که این یک نمایش است؟ چه کسی به شما گفته که آنها به پاسگاه پلیس می‌روند؟ ما باید مشخص کنیم که این نمایش را چه کسانی ترتیب می‌دهند.

وی تایید کرد: افرادی که آزاد شده‌اند ممکن است مجدداً احضار شوند چراکه تحقیقات همچنان ادامه دارد.

در حالی که دیگر رهبران معترضان انگیزه‌های پلیس از انجام این اقدامات را زیر سوال برده‌اند، بنی تای گفت: من به اجرای قانون اعتماد دارم. من هنوز به پلیس و دادستانی اعتماد دارم و با جدیت از قوانین هنگ‌کنگ در هر تحقیقی تبعیت می‌کنم. مردم می‌توانند قضاوت‌های خود را درباره اینکه آیا انگیزه‌های سیاسی پشت تحقیقات پلیس وجود دارد یا خیر، داشته باشند.

چندین تن از حامیان جنبش «اشغال» از جمله برخی قانون‌گذاران در مقابل پاسگاه پلیس بنر و چترهای زردرنگی که سمبل این جنبش حامی دموکراسی است، در دست گرفته بودند.

بنی تای پیش از رفتن به پاسگاه پلیس در سخنرانی خطاب به این جمعیت گفت: من کاملا باور دارم که مردم هنگ‌کنگ تسلیم نخواهند شد.

از زمان آغاز این راهپیمایی‌ها، تنش‌ها همچنان در هنگ‌کنگ بالا است.

انتهای پیام

کد N692433

وبگردی