آفتاب
سرلشکر فیروزآبادی در پیامی به همایش یاد یاران:

خاطره مجاهدت مردم آمل از حافظه تاریخی ایران پاک نخواهد شد

خاطره مجاهدت مردم آمل از حافظه تاریخی ایران پاک نخواهد شد

حضور غیرتمندانه و به موقع مردم بصیر، حماسه‌ساز و غیور آمل در برابر گروه‌های معاند و ضد انقلاب، آن‌قدر مهم بود که به جرئت می‌توان حماسه مردم شهر "هزار سنگر" را مهم‌تراز حماسه مردم قم و تبریز قرار داد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی تأکید کرد: خاطره مجاهدت و جانفشانی زنان و مردان با بصیرت و ولایت‌مدار آمل در روز ۶ بهمن سال ۶۰ که در مبارزه با توطئه دشمنان انقلاب اسلامی خوش درخشیدند، از حافظه تاریخی ملت بزرگ ایران هرگز پاک نخواهد شد.

به گزارش ایلنا؛ همایش "یاد یاران" صبح امروز با حضور پیشکسوتان حماسه آمل در این شهر برگزار و پیام سردار سرلشکر سید "حسن فیروزآبادی" رئیس ستادکل نیروهای مسلح به مناسبت حماسه بزرگ ۶ بهمن سال ۱۳۶۰ شهرستان آمل قرائت شد.

در پیام سرلشکر فیروزآبادی آمده است: در آستانه آغاز سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران سلام و درود می‌فرستیم به روح مطهر بنیان‌گذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) و ارواح پاک و مطهر شهدای انقلاب، دفاع مقدس و به‌ویژه شهدای حماسه‌آفرین استان مازندران، به‌خصوص شهدای جنگل و شهرستان آمل.

این پیام در ادامه خاطرنشان می‌کند: خاطره مجاهدت و جان‌فشانی زنان و مردان با بصیرت و ولایت‌مدار آن شهرستان در روز ۶ بهمن سال ۶۰ که در مبارزه با توطئه دشمنان انقلاب اسلامی خوش درخشیدند از حافظه تاریخی ملت بزرگ ایران هرگز پاک نخواهد شد و بدون شک آن مجاهدت‌ها از مصادیق ایثار و پاسداری از ارزش‌های اسلام ناب محمدی(ص) و دفاع از آرمان‌های سترگ انقلاب و و لایت فقیه به شمار می‌آید.

همچنین این پیام می‌افزاید: حضور غیرتمندانه و به موقع مردم بصیر، حماسه‌ساز و غیور آمل در برابر گروه‌های معاند و ضد انقلاب، آن‌قدر مهم بود که به جرئت می‌توان حماسه مردم شهر "هزار سنگر" را مهم‌تراز حماسه مردم قم و تبریز قرار داد؛ این را مهم و با ارزش بدانیم که بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) در وصیت‌نامه الهی و سیاسی خویش در وصف مجاهدت‌های مردم آن دیار فرمودند «ما باید از شهر آمل و مردم فداکار آن تشکر کنیم».

در پایان این پیام آمده است: حماسه جاویدان و ماندگار ۶ بهمن ۶۰ در آمل برگ زرین دیگری در تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی است که باید ابعاد این رویداد را واکاوی و تببین و به نسل‌های آینده منتقل نمود. یاد و خاطره شهیدان آن حماسه بزرگ ازجمله سردار شهید حسن اسماعیلی، سردار شهید محمدنقی گرایلی، سردار شهید محمد تورانی، سردار شهید نصرت‌الله تفاوت، سردار شهید رحمت‌الله محمدیان، شهیده سیده طاهره هاشمی و دیگر شهدای ارزشی، ولایی و جان برکف رهبری که شربت شهادت نوشیدند را گرامی می‌داریم و ایثار، رشادت و ازخودگذشتگی جانبازان فداکار زن و مرد که مانع از سقوط شهر و اجرای نقشه مزدوران علیه نظام مقدس ایران اسلامی شدند را ارج می‌نهیم و به ارواح طیبه ۱۰۱۲ شهید والامقام شهرستان آمل که در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس جان در طبق اخلاص گذاشتند درود می‌فرستیم و رحمت و مغفرت واسعه الهی را بر آنان خواستاریم.

کد N692360

وبگردی