آفتاب

انتخابات ریاست جمهوری محور مذاکرات کری در نیجریه

انتخابات ریاست جمهوری محور مذاکرات کری در نیجریه

وزیر خارجه آمریکا با هدف گفتگو درباره روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به نیجریه می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، جان کری در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در روز 14 فوریه و انتخابات پارلمانی و همزمان با افزایش حملات بوکوحرام به نیجریه سفر می کند تا با « گودلاک جاناتان» در این باره گفتگو کند.

این سفر درحالی انجام می شود که مشاور امنیت ملی نیجریه خواستار تعویق در برگزاری انتخابات با هدف صدور کارت رای دهندگان شده است، این درحالیست که هیئت انتخابات بر برگزاری انتخابات در موعد مقرر تاکید کرده است.

از سوی دیگر پلیس نیجریه درباره موج جدید ناآرامی ها در آستانه برگزاری انتخابات ریاست‌ جمهوری در منطقه جنوبی و مرکزی این کشور هشدار داده است.

در همین رابطه خبرگزاری فرانسه به ادعای اصلی‌ ترین حزب اپوزیسیون نیجریه موسوم به "کنگره ترقی خواهان برای همه" برای ضرب و شتم حامیانش در ایالت جنوبی ریوز پرداخته است.

افزایش ناآرامی ها در نیجریه درحالیست که سلیمان ابا بازرس کل پلیس این حملات را غیرقابل قبول و شنیع خوانده و بر محاکمه عاملان این حمله تاکید کرده است. از سوی دیگر بوکوحرام با بکارگیری دختران جوان در انفجارهای انتحاری در پی تشدید حملات تروریستی در نیجریه است. در چند روز گذشته نیز بر اثر انفجار بمب در بازاری در شهر مایدوگوری واقع در شمال شرق نیجریه 20 نفر کشته و 18 فرد دیگر زخمی شدند.

کد N692332

وبگردی