آفتاب

نتیجه اعتراض ایران به بازیکن دوپینگی عراق: اعتراض ایران رد شد

نتیجه اعتراض ایران به بازیکن دوپینگی عراق: اعتراض ایران رد شد

تیم ملی فوتبال ایران امروز سیدنی استرالیا را به مقصد تهران ترک می کند. بر اساس خبرها، مقامات فدراسیون فوتبال عراق توانستند کنفدراسیون فوتبال آسیا را قانع کنند که هیچ حکمی برای محرومیت علا عبدالزهرا صادر نشده است.

تیم ملی فوتبال ایران امروز سیدنی استرالیا را به مقصد تهران ترک می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، نشست کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای بررسی شکایت ایران، مبنی بر استفاده عراق از بازیکن متهم به دوپینگ در دیدار یک چهارم نهایی، خاتمه یافت و نتیجه بازی تغییر نکرد.


فدراسیون فوتبال ایران امیدوار بود با برنده شدن در این پرونده، نتیجه بازی 3-صفر به سود تیم کشورمان اعلام شود، اما اعتراض ایران رد شد.


طبق خبرها، فدراسیون فوتبال عراق از هرگونه تخلف مبنی بر استفاده تعمدی از بازیکن دوپینگی تبرئه شده، اما هنوز درباره علا عبدالزهره تصمیمی گرفته نشده است.


به این ترتیب، تیم عراق که طبق برنامه، دیشب وارد سیدنی شده تا برای بازی دوشنبه با کره آماده شود، تمریناتش را پیگیری می کند و تیم ایران، امروز سیدنی را ترک می کند و عصر فردا به تهران می رسد.




علی جبار اشرف، سرپرست تیم ملی عراق در استرالیا، پس از خروج از جلسه کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا تصریح کرد: فدراسیون فوتبال ایران موضوع دوپینگ را به کنفدراسیون و فیفا خبر نداده بود، ضمن اینکه برای این بازیکن کارت نقل و انتقال صادر کرده بود که در سیستم الکترونیکی فیفا ثبت شده و در صورت تخلف یا محرومیت بازیکن، نباید چنین کارتی صادر شود.







مسئولان فوتبال کشورمان اعلام کرده بودند علا عبدالزهرا، که در ابتدای فصل، برای تراکتورسازی تبریز بازی می کرد، دوپینگی است و حق حضور در جام ملت ها را نداشته، اما مقامات فوتبال عراق مدعی هستند که هیچ حکمی از ای .اف.سی یا فیفا درباره محرومیت این بازیکن دریافت نکرده اند.

ایران مدارک مربوط به دوپینگ علا عبدالزهرا را مهرماه امسال به فدراسیون فوتبال عراق و فیفا ارسال کرده بود.
کد N692213

وبگردی