آفتاب
کارشناس مسائل آمریکا مطرح کرد؛

ریشه نفرت افکنی غرب از اسلام/نامه رهبری، فرصتی برای تبلیغ اسلام راستین

ریشه نفرت افکنی غرب از اسلام/نامه رهبری، فرصتی برای تبلیغ اسلام راستین

کارشناس مسائل امریکا گفت: نامه مقام معظم رهبری به جوانان غربی برای شناخت اسلام واقعی و راستین فرصتی مهم برای تبلیغ اسلام ناب محمدی(ص) است که عاملی بازدارنده در برابر هجوم فکری و هجمه ایدئولوژیک غرب و

به گزارش خبرگزاری مهر ، فواد ایزدی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شنبه شب شبکه دو سیما با موضوع "ریشه نفرت افکنی غرب از اسلام در افکار عمومی" افزود:‌ باید با آسیب شناسی و بازشناسی عملکرد نهادهای فرهنگی در دوره پس از پیروزی انقلاب اسلامی روشها و تاکتیک های دین مبین اسلام را به ویژه در جوامع غربی با رویکردهای اثر بخش اجرا کنیم تا مردم این جوامع از مسیری خارج از رسانه های وابسته و سیاسیون ضد دین اسلام به اطلاعات لازم درباره اسلام ناب محمدی دسترسی داشته باشند.

اسلام هراسی الگوی دولتمردان غربی است

وی گفت: اسلام هراسی الگوی دولتمردان غربی است برای تجارت سیاسی و رسیدن به سودهای اقتصادی است تا زمینه را برای سلطه انها به کشورهای اسلامی فراهم آورد و بتوانند به منابعی غنی انرژی در کشورهای اسلامی تسلط پیدا کنند.

این کارشناس مسائل امریکا  افزود:‌ایجاد رژیم نامشروع صهیونیستی در منطقه از پروژه های کشورهای غربی برای تسلط بر جهان اسلام است و آنها چالش درازمدتی را برای تحقق اهداف خود پیش بینی کرده اند.

وی گفت: نظریه پردازان جوامع غربی وقتی متوجه شدند که نمی توانند دین اسلام را از بین ببرند رویکردهای خود را تغییر دادند و می خواهند چهره خشن از اسلام ارائه دهند و به دنبال تعریف اسلام میانه رو از دید خود و حافظ منافع غربی در جهان اسلام هستند که حتی برخی از افراد به ظاهر مسلمان را نیز در این پروژه ها به کار گرفته اند.


نظام لیبرالیسم و سرمایه داری در جوامع غربی با چالش های جدی مواجه است

ایزدی تصریح کرد: امروزه نظام لیبرالیسم و سرمایه داری در جوامع غربی با چالش های جدی مواجه است که تناقض با دموکراسی واقعی و همچنین استبداد فردی و سرمایه داری محض از ویژگی های آن محسوب می شود و مردم در این کشورها از این رفتار سیاستمداران دولتمداران خود رضایت خوبی ندارند.

وی با بررسی نامه تاریخی امام راحل (ره) به گورباچف آخرین رئیس جمهور شوروی سابق با نامه مقام معظم رهبری به جوانان غربی گفت: حضرت امام راحل در آن زمان هشدارهای جدی داده و گفته بودند که راه نجات کشورهای حوزه شوروی سابق و روسیه در افتادن به دامن غرب نیست که بعد از چند دهه مسئولان روسیه به این نتیجه رسیدند و امروزه پوتین به دنبال دوری از الگوهای غربی است.

ایزدی افزود: مقام معظم رهبری هم در این نامه توصیه کردند که جوانان غربی خودشان شناخت و دانش واقعی و اصیل را از اسلام راستین به دست آورند که در آن صورت متوجه خواهند شد اسلام نه تنها با تروریسم مخالف است بلکه با استبداد و دیکتاتوری و شکاف طبقاتی و بی عدالتی های اقتصادی هم مخالف است و هرگز زیر بار سلطه نمی رود و به دنبال سلطه هم نیست.


دخالت غرب در امور دینی مردم

این کارشناس مسائل امریکا گفت: باید شبکه های بومی در این کشورها ایجاد شود تا تبلیغ دین اسلام راستین با اثربخشی زیادی همراه باشد.

وی افزود: در این زمینه خلاء‌هایی وجود دارد که انتظار می رود بیش از پیش نهادهای فعال کشور در عرصه فرهنگ بین المللی به این مسائل پاسخ دهند.

ایزدی گفت: باید دیپلماسی عمومی و مدیریت افکار عمومی در این کشورها مد نظر باشد و بی تردید اگر جوانان غربی به معلومات اسلامی اصیل و راستین دسترسی داشته باشند دولتمردان و سیاستمداران غربی نمی تواند آنها را فریب دهند و خیلی از بی عدالتی ها و رفتارهای ظالمانه ریشه کن خواهد شد.

وی افزود: کشورهای غربی باوجود اینکه خود را نظامی غیر دینی می دانند اما به شدت در امور دینی مردم دخالت دارند و حتی فرانسه حوزه علمیه اسلامی دایر کرده است که در انگلیس و امریکا هم این فعالیت ها وجود دارد و می خواهند اسلام سلطه پذیر و اسلام امریکایی، انگلیسی و فرانسوی را ترویج دهند و به نوعی اسلام زدایی از اسلام راستین بکنند که منافع غربی ها را نیز حفاظت کند.


غربی ها از پیشرفت اسلام واقعی و راستین به شدت هراس دارند

ایزدی گفت: برای اینکه به تکلیف خود درقبال پیام مقام معظم رهبری عمل کنیم به نهضت ترجمه آثار اسلام واقعی و راستین نیاز داریم و باید از همه ظرفیت های فرهنگی و رسانه ای به خوبی استفاده کنیم و نباید اجازه دهیم که منادیان اسلام غیر واقعی و سلطه پذیر در این عرصه پیشقدم باشند.

این کارشناس مسائل امریکا افزود: دولت های غربی مسلمانان را به چهار گروه سنتی، بنیادگرا، سکولار و میانه رو تقسیم می کنند و تلاش دارند با ترویج اسلام میانه رو و حافظ منافع غربی ها جهان اسلام را به زیر سلطه درآورند و از پیشرفت اسلام واقعی و راستین به شدت هراس دارند و به همین خاطر پروژه اسلام هراسی را نیز در برنامه های خود دارند.

کد N692164

وبگردی