آفتاب

زنان و کودکان؛ قربانیان اصلی تحریم ها

زنان و کودکان؛ قربانیان اصلی تحریم ها

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده، زنان و کودکان را قربانیان اصلی تحریم های یکجانبه و ناعادلانه دانست و تصریح کرد که جامعه جهانی باید برای رفع سریع تحریم ها جهت بهبود وضعیت زنان و کودکان تلاش کند.

به گزارش سرویس "زنان" ایسنا، شهیندخت مولاورد در دیدار با وسنا پوسیچ، معاون نخست وزیر و وزیرامورخارجه کرواسی با اظهار امیدواری برای توسعه و گسترش مناسبات میان دوکشور بیش از گذشته، گفت: بر اساس سیاست دولت تدبیر و امید مبنی بر تعامل سازنده و موثر با جهان به ویژه در حوزه زنان و خانواده آمادگی خود را برای توسعه روابط دو کشور اعلام می کنیم.

وی با اشاره به وضعیت زنان و خانواده در کشور کرواسی، اظهارداشت: در حوزه زنان زمینه های همکاری خوبی میان دوکشور وجود دارد و تبادل تجربه ها در حوزه کارآفرینی زنان، تحکیم خانواده، توازن بین کار و زندگی زنان و همچنین سیاست های افزایش جمعیت می تواند برای پیشبرد امور زنان مفید باشد.

وی همبستگی زنان همه کشورها را برای کاهش خشونت و افراطی گری در عرصه جهانی ضروری دانست و با اشاره به پیامدهای حادثه شارلی ابدوگفت: جمهوری اسلامی ایران سوء استفاده هایی که از نام آزادی و دین به صورت همزمان صورت می گیرد را محکوم می کند.

مولاوردی به پیشنهاد رییس جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل و پذیرش قطعنامه جهان علیه خشونت و افراطی گری اشاره و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران این سیاست را به عنوان اولویت سیاست خارجی خود قرار داده است زیرا معتقدیم گفت و گو می تواند زمینه بسیاری از سوء تفاهم ها را برای برقراری آرامش در جهان فراهم کنند.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران هزینه برای آموزش، تحصیلات و توانمند سازی زنان را سرمایه می داند، اظهارداشت: توانمندسازی زنان موثرترین روش برای توسعه جامعه و پیشرفت اهداف عالی بشریت است اما به پیش شرط هایی نیاز دارد که امنیت یکی از این پیش شرط هاست.

وسنا پوسیچ، معاون نخست وزیر و وزیرامورخارجه کرواسی نیز با تاکید بر افزایش همکاری های تهران-زاگرب به ویژه در حوزه زنان و خانواده گفت: نقش موثر ایران در برقراری ثبات و امنیت و مقابله با خشونت و افراطی گری در منطقه خاورمیانه از اهمیت بسیاری برخوردار است.

براساس گزارش سایت معاونت زنان، وی از آمادگی کرواسی برای گسترش همکاری های آموزشی و اشتغالزایی برای زنان کارآفرین خبرداد و اظهارداشت: سرمایه گذاری در زمینه های سلامت، تحصیل و کارآفرینی زنان از مهمترین اقدامات در سطح جوامع است.

انتهای پیام

کد N692058

وبگردی