آفتاب

واکنش توکیو و جامعه جهانی به قتل گروگان ژاپنی توسط داعش

واکنش توکیو و جامعه جهانی به قتل گروگان ژاپنی توسط داعش

نخست‌وزیر ژاپن امروز (یکشنبه) پس از انتشار آنلاین فیلمی که در آن به نظر می رسد یکی از گروگان‌های ژاپنی توسط گروه تروریستی داعش به قتل می‌رسد، گفت: این کشتار واضح وحشتناک و ناروا است و خواستار آزادی دیگر گروگان ژاپنی شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، "شینزو آبه"، نخست‌وزیر ژاپن گفت، احتمالا این فیلم درست و معتبر اما باز هم دولت توکیو در حال بررسی آن است.

آبه به خانواده و دوستان "هارونا یوکاوا" 42 ساله، ماجراجویی که سال گذشته میلادی در سوریه توسط داعش گروگان گرفته شد، تسلیت گفت.

وی افزود: دولت همچنان در حال بررسی وضعیت کنونی است و کماکان تروریسم را محکوم می‌کند. من با دیدن این فیلم مات و مبهوت شدم و خواستار آزادی "کنجی گوتو"، خبرنگار ژاپنی بدون وارد شدن هیچ‌گونه آسیبی به او هستم. ما کاملا و با قاطعیت چنین اقداماتی را محکوم می‌کنیم.

پدر هارونا یوکاوا گفت: از صمیم قلب امیدوارم که اخبار مربوط به کشته شدن پسرم صحت نداشته باشد.

این در حالی است که در یک نوار صوتی ضبط شده، دیگر گروگان ژاپنی گفت، زندگی‌اش در مقابل آزادی ساجده الرشاوی، عامل انتحاری که به القاعده مرتبط است و در عراق بازداشت شده، نجات می‌یابد.

در همین حال شینزو آبه از اظهارنظر درباره این نوار صوتی امتناع کرده و تنها گفت، ژاپن در مقابل تروریسم تسلیم نمی‌شود و به همکاری با جامعه بین‌الملل در مبارزه علیه تروریسم ادامه خواهد داد.

در این خصوص باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا نیز ضمن محکوم کردن کشتار وحشتناک یوکاوا، در بیانیه‌ای گفت: آمریکا در کنار ژاپن ایستاده و خواستار آزادی دیگر گروگان ژاپنی است.

پاتریک ونترل، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت: مقامات اطلاعاتی آمریکا در تلاشند تا ببینند که آیا این فیلم معتبر است یا خیر.

فیلیپ هاموند، وزیر امور خارجه انگلیس نیز گفت: اگر صحت و اعتبار این فیلم تایید شود، قتل یوکاوا یک اقدام وحشیانه و نفرت‌انگیز خواهد بود.

وی افزود: این اقدام تنها بر شرارت داعش تاکید می‌کند. نباید اجازه دهیم وحشیگری‌های آنها موفقیت‌آمیز باشد.

انتهای پیام

کد N692038

وبگردی